Vernieuwd recept voor Coca-Cola zero sugar en nieuw jasje trademarks

Vernieuwd recept voor Coca-Cola zero sugar en nieuw jasje trademarks
  • Food-en-retail
  • 1 jul 2021 @ 10:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Packaging designStrategie

The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. De nieuwe formule gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark.

The Coca-Cola Company vernieuwt het recept voor Coca-Cola zero sugar. De heerlijke en verfrissende smaak komt daarmee dichter bij de smaak van Coca-Cola original taste te liggen. Met het vernieuwde recept wil het merk consumenten enthousiasmeren te kiezen voor de suikervrije variant. Deze stap wordt vanaf vandaag ondersteunt met de campagne ‘Beste Coca-Cola ooit?’ waarbij het proeven van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar centraal staat. De nieuwe formule gaat gepaard met een nieuw ontwerp voor het Coca-Cola trademark. Het nieuwe ontwerp brengt Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light en Coca-Cola original taste samen in een ge-updaten versie van de in 2016 gelanceerde 'One Brand'-strategie en is vereenvoudigd om de iconische trademarks wereldwijd van meer consistentie te voorzien.

Nederland laten proeven: ‘Beste Coca-Cola ooit?’ 
Coca-Cola roept een nieuwe wereldwijde marketingcampagne in het leven om het vernieuwde recept voor Coca-Cola zero sugar te ondersteunen. De campagne, ‘Beste Coca-Cola ooit?’ zet het proeven van de vernieuwde suikervrije variant centraal. In Nederland start deze grootste campagne van het jaar vandaag. Het merk wil consumenten motiveren de vernieuwde Coca-Cola zero sugar te proeven alvorens antwoord te geven op de vraag ‘Is dit de beste Coca-Cola ooit?’. De campagne nodigt uit tot dialoog en zal te zien zijn via tv-, online video content, en een out-of-home campagne. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Mercado McCann.

Nieuwe look
De basis van het nieuwe trademark ontwerp is de originele en universeel herkenbare kleur rood van het merk - wat symbool staat voor de authentieke en verfrissende smaak van Coca-Cola. Wanneer rood wordt gecombineerd met wit schrift, is het Coca-Cola original taste. In combinatie met zwart schrift is het Coca-Cola zero sugar, waarbij het handelsmerk en de typografie op een andere manier worden gebruikt om de suikervrije variant aan te duiden, in combinatie met andere details zoals zwarte flessendoppen. Coca-Cola light zal ook binnen de Coca-Cola handelsmerk ontwerpfamilie vallen, met de kenmerkende zilveren achtergrond en het rode logo. Deze zullen consistent zijn in alle markten die deze lichtere smaakvariant aanbieden.
Het nieuwe ontwerp stroomt in Nederland gefaseerd in. In april is er gestart met Coca-Cola light, in juni 2021 volgde de vernieuwde Coca-Cola zero sugar en Coca-Cola original taste sluit de instroom af in september. De verpakkingsupdate wordt in eerste instantie gelanceerd in Europa en Latijns-Amerika. De wereldwijde uitrol vindt plaats in de loop van 2021, waarbij de smaken in 2022 volledig zullen zijn overgeschakeld. (PvWK)

Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Chaudfontaine, Monster*, Fernandes*, Capri-Sun*, Fuze Tea, Royal Bliss en Topo Chico. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zeven miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van het portfolio, van het reduceren van suiker in de drankjes tot aan het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken zij aan het terugdringen van de impact op het milieu door water aan te vullen en recycling te bevorderen. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 760 medewerkers verdeeld over twee vestigingen. Voor meer informatie over de werkzaamheden van Coca-Cola in Nederland: hier of hier.'

(bron: Coca-Cola)

(*) merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.
 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken