Wehkamp neemt Kleertjes.com over en meldt recordgroei
- Food-en-retail
- 28 jul 2021 @ 11:38
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Web
- 28 jul 2021 @ 11:38
- Sjaak Hoogkamer
E-commercebedrijf Wehkamp neemt Kleertjes.com over en meldt tevens sterke financiële resultaten over het boekjaar 20/21 dat eindigde op 4 april 2021. De consumentenomzet kwam uit op een recordhoogte van € 729,5 miljoen, dat is een stijging van 22% in vergelijking met een jaar eerder.
Deze groei werd volgens Wehkamp gerealiseerd ‘dankzij de implementatie van Wehkamps gedifferentieerde strategie, die erop is gericht om Nederlandse gezinnen te bedienen met een goed samengesteld assortiment van relevante producten van wereldwijde, lokale en eigen merken in de categorieën mode en de focuscategorieën wonen, beauty en kindermode.’ Deze laatste categorie vormt de kern van Wehkamps familiepropositie.
Ook werd volgens Wehkamp de groei gestimuleerd door de versnelde verschuiving naar online winkelen.
Daarnaast blijft Wehkamp met haar aanbod van partners zoals Hema en influencer Miljuschka Witzenhausen klanten aantrekken naar zowel de app als website.
Wehkamp en financiële dienstverlener Tinka zelfstandig verder
Sinds 28 juni 2021 is de online winkel van Wehkamp gescheiden van Tinka, de aanbieder van uitgestelde betalingen en krediet. De bedrijven maken een aanzienlijke vooruitgang in hun transformatie en beide bedrijven hebben een groter groeipotentieel wanneer zij onafhankelijk opereren, aldus Wehkamp. Met deze stap kan Wehkamp zich volledig richten op haar online retailstrategie.
Wehkamp en Kleertjes.com bundelen krachten
Kleertjes.com is een leidende online kinderkleding retailer. In de afgelopen 18 jaar is Kleertjes.com volgens Wehkamp uitgegroeid tot een van de grootste kinderkledingretailers in Nederland, waar ongeveer 400 mensen werken. Kleertjes.com heeft een grote groep trouwe klanten en is de afgelopen 5 jaar flink gegroeid. Na de overname is Wehkamp van plan haar expertise in e-commercetechnologie, fulfilment en assortimentssamenstelling in te zetten om de activiteiten van Kleertjes.com verder te versterken.
Kleertjes.com behoudt zijn eigen merkidentiteit en klanten zullen volgens Wehkamp geleidelijk snellere leveringen, latere besteltijden, aanvullende assortimenten en een verbeterde website-ervaring zien. Er worden geen gevolgen verwacht voor de werkgelegenheid als gevolg van de overname en beide bedrijfslocaties van Kleertjes.com in Hilversum en 's-Heerenberg blijven operationeel.
Toekomstige winstgevende groei
Wehkamp denkt te profiteren van de aanhoudende structurele verschuiving naar online winkelen, wat in alle productcategorieën van het bedrijf aanzienlijke kansen biedt. Graham Harris, ceo van Wehkamp: ‘Aanvullende assortimentsverbeteringen, groei in eigen merken, nieuwe exclusieve partnerschappen, waaronder een collectie met de Nederlandse ontwerper Mart Visser, en continue verbeteringen in de klantervaring bieden de mogelijkheid om het aantal actieve klanten en hun aankoopfrequentie verder te laten groeien.’
Volgens Harris is Wehkamp in de afgelopen drie jaar getransformeerd door het groeiende klantenbestand van 2,5 miljoen actieve Nederlandse klanten te bedienen met een relevanter productaanbod in een groeiend aantal categorieën. ‘We hebben aanzienlijk geïnvesteerd in technologie, data science en infrastructuur om ons aanbod te onderbouwen met een steeds betere klantenservice, met onder meer een van de laatste besteltijden in de sector voor volgende dag levering met een groot assortiment dat volledig op voorraad is.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
- Plus start training Veilig op de weg 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing