Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk Our Planet

Bever lanceert duurzaamheidskeurmerk Our Planet
  • Food-en-retail
  • 10 sep 2021 @ 08:32
  • 18483 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Buitenwinkel Bever lanceert in samenwerking met Retail Concepts in België en O&CC in het Verenigd Koninkrijk, het duurzaamheidskeurmerk ‘Our Planet’.

Met dit keurmerk wil Bever klanten helpen een duurzamere keuze te maken. Het keurmerk geeft aan de hand van vijf criteria aan dat het product een duurzamere keuze is en waarom.

Niet volledig duurzaam, toch het keurmerk
In de winkel en de webshop van Bever zijn al meer dan 3.000 producten met het duurzaamheidskeurmerk te vinden. Deze producten hebben het keurmerk gekregen omdat ze bijvoorbeeld van duurzaam of gerecycled materiaal zijn gemaakt, geproduceerd worden met schonere productieprocessen of veiligere arbeidsomstandigheden garanderen. Opvallend genoeg geeft Bever aan dat het keurmerk ook kan worden toegekend aan producten die niet volledig duurzaam zijn geproduceerd. De achterliggende gedachte is dat Bever ook gelooft in een wereld waarin spullen langer meegaan. Dat product is misschien niet altijd het duurzaamst geproduceerd, maar wel duurzaam in gebruik, waardoor er uiteindelijk minder geproduceerd hoeft te worden.

Geen doel op zich
Christian de Jong (foto), manager Duurzaamheid & Innovatie bij Bever, geeft aan dat het Our Planet-keurmerk geen doel op zich is, maar onderdeel van een groter, duurzaam doel: de consument helpen duurzamer om te gaan met producten. De buitenwinkelketen hoopt dat het Our Planet-keurmerk daarbij gaat helpen. De Jong: 'Buiten is goed voor ons. Daarom zijn wij ook goed voor buiten. Onze liefde voor buiten motiveert ons elke dag weer om Bever nog duurzamer te maken. Maar ik moet eerlijk toegeven dat dit niet altijd even gemakkelijk is. Het is jezelf elke dag uitdagen om het beter te doen, want laten we eerlijk zijn: de wereld ziet er morgen niet direct anders uit. Dat snappen we. Maar we snappen ook dat we niet tot morgen kunnen wachten om in actie te komen. Deze lancering is dan ook weer een belangrijke stap voorwaarts.'
(PvWK)


Over Bever
'Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2021 nog steeds. Wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. We vinden er rust, energie en vooral onszelf. Buiten is goed voor ons. En daarom zijn wij ook goed voor buiten. Hier ligt onze rol op maatschappelijk vlak. Dat begint met het juiste advies van onze 800 buitenexperts, waardoor je als klant altijd de juiste keuze maakt. Voor meer informatie, klik hier.'

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken