Buurt centraal in campagne Plus

Buurt centraal in campagne Plus
  • Food-en-retail
  • 6 sep 2021 @ 09:44
  • 13244 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Plus start een spaaractie om duizenden clubs en verenigingen een steuntje in de rug te geven. In de campagne Goed eten is goed voor de buurt zet Plus naar eigen zeggen haar lokale betrokkenheid centraal.

Met verschillende lokale initiatieven steunt de supermarkt de buurt rond haar winkels.

Zoals het steunen van de voedselbank, clubs en verenigingen, doneren van eten aan de kinderboerderij en het sponsoren van sociale initiatieven. De supermarkt stelt bijvoorbeeld AED’s beschikbaar voor omwonenden en steunt lokale leveranciers door het aanbieden van hun producten in de winkels. Ook Stichting Thuisgekookt speelt een belangrijke rol in de buurt en wordt door PLUS omarmd. Door voor een ander te koken, wordt goed eten voor iedereen toegankelijk. De ‘thuiskok’ doet tegelijkertijd iets goeds voor de buurt. Met al deze initiatieven zorgt de Beste Supermarkt van Nederland* voor goed eten, voor de buurt en voor elkaar. 

Tv-commercial

Onderdeel van de campagne is de tv-commercial waar betrokkenheid in de buurt centraal staat. Een verhaal over Finn die goed eten voor de buurt een belangrijke rol geeft. In de commercial wordt Finn gevolgd tijdens zijn reis door zijn dorp. Naast de tv-commercial worden er tag-ons ingezet over lokale initiatieven en de spaaractie ‘Spaar je club gezond’ waarmee PLUS duizenden clubs en verenigingen een steuntje in de rug geeft. 

Okke Wiarda, manager Merk en Communicatie PLUS: ‘Het verhaal van Finn sluit perfect aan op de reeks echte verhalen die PLUS in haar commercials laat zien. Het warme hart van Finn voor zijn omgeving valt op in de buurt. Hij staat hierdoor echt in het middelpunt. Singer-songwriter Rob Dekay maakt met zijn gevoelige nummer, wederom speciaal voor onze commercial geschreven, deze campagne helemaal af.’

De TVC is gemaakt door Wunderman Thompson Amsterdam.

Creative Director Dieuwer Bulthuis: ‘Het was weer een eer om deze film te mogen maken. Het verhaal van Finn slaat een hele mooie brug tussen goed eten en zorgzaamheid, wat het typisch PLUS maakt.’  

Credits

PLUS Supermarkten: Okke Wiarda, Esmee Blom, Annemiek Moerman, Marian Veenstra, Marieke Lazeroms en Jasper Jobse.

Bureaus

Wunderman Thompson Amsterdam, Energize, Giesbers, GUC Agency, Sellvation, HPB en Initiative.

TVC

Pink Rabbit: Ismael ten Heuvel

DOP: Wouter Westendorp

Edit: MRTN

Online & grading: Captcha!

Muziek: Rob Dekay – Samen is niet alleen

Label: Modestus Records BV

Publishers: Modestus & Pennies From Heaven

Music Supervision: Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company

Sound: Studio Alfred Klaassen

 

 

 

 


iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/bbTGoV7OorU" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken