Tompouce bier wordt museumstuk in Youseum Amsterdam

Tompouce bier wordt museumstuk in Youseum Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 27 sep 2021 @ 08:47
  • 25167 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenFood

Van een geslaagde 1-aprilgrap naar een gewild collectors item. Het limited edition Tompouce bier van Hema was dit voorjaar binnen no-time uitverkocht waardoor velen misgrepen. Nu bereikt het de museumvitrine.

Om ook de fans die aanvankelijk misgrepen nog een proefkans te geven, komen botanisch brouwer Lowlander en retailpartner Hema nu met een nieuwe oplage. Deze nieuwe oplage wordt op een speciale manier gevierd. Youseum in Amsterdam heeft namelijk het eerste roze blikje aangekocht en neemt het op in de tijdelijke collectie tot eind oktober 2021.

Omdat Youseum houdt van alles wat kleurrijk, Insta- en fotogeniek is en altijd in is voor passende samenwerkingen, heeft dit museum een speciale installatie ingericht waar bezoekers op de foto kunnen met het milkshake-style blonde bier. Om deze piece of art te vieren geeft Youseum samen met Hema in het weekend van 1 t/m 3 oktober bovendien aan de eerste 100 bezoekers een limited-edition Tompouce bier t-shirt én een Hema tompouce weg. 'Bestel via www.youseum.nl/nl/amsterdam/tickets en gebruik de code #TOMPOUCEBIER om jouw ticket te bemachtigen', is alvast de aanbeveling.

Op 1 april 2021 verspreidde de Hema het nieuws dat zij Tompouce bier zouden gaan verkopen, voor velen natuurlijk een grote grap. Deze grap werd nog groter toen daadwerkelijk net voor Koningsdag duizenden blikjes in de verkoop gingen. Binnen drie dagen was de limited edition uitverkocht. Terwijl de meeste gelukkige kopers zelf van het bijzondere biertje genoten, zaten er ook slimmeriken tussen die de biertjes tegen een hoog bedrag op Marktplaats doorverkochten. Het werd een echt collectors item.

De nieuwe editie Tompouce Ale is sinds 24 september 2021 verkrijgbaar voor €2,50 in bijna alle Hemafilialen in Nederland en België en in een 4-pack voor €10,- via hema.nl.

Tompouce bier
Hema en botanisch brouwer Lowlander hebben elkaar gevonden naar eigen zeggen in gedeelde waarden zoals 'optimisme, lef en het streven om het leven leuker en beter te maken'. 'Na het eerste succes in april heeft de brouwerij samen met Hema hard gewerkt om nu met een zeer grote oplage te kunnen komen.'

Het milkshake-style blond bier (5%) is gebrouwen met vanille en framboos. Soepel, toegankelijk en perfect gelaagd in zoetheid. Zo heb je al het fijne van het welbekende gebakje, vrolijk verpakt in een rozekleurig blikje. 'Een smaaksensatie die je niet wilt missen.'
(PvWK)

Over Hema
'Sinds 1926 maakt Hema het dagelijkse leven van haar klanten beter, leuker en makkelijker. De producten en diensten van Hema kenmerken zich door duurzaamheid, goede kwaliteit, een goed ontwerp voor een scherpe prijs. Hema heeft 32.000 eigen producten en diensten, bijna 800 winkels en 19.000 medewerkers. Hema is actief in 13 landen op 3 continenten. Meer info: www.hema.nl.'

(bron: Hema)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken