Bij Bijdendijk Thuis verschenen

- Food-en-retail
- 28 okt 2021 @ 09:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - UitgeversFoodTrends
- 28 okt 2021 @ 09:00
- Peter van Woensel Kooy
Lekkere dagelijkse kost voor iedereen, dat stelden chef Joris Bijdendijk en culinair journalist Joël Broekaert zich ten doel. Dit leidde tot het boek Bij Bijdendijk thuis, dat deze week uitkomt. Onderliggende trend: hou het dicht bij huis.
Na anderhalf jaar in de eigen bubble te hebben gezeten, herontdekten veel mensen het thuiskoken en de culinaire reizen die je kan maken vanaf het eigen fornuis. Yotam Ottolenghi presenteerde recent al kookboek 'Shelf', waarmee je heerlijkheden kan maken met voorraden uit je keukenkast of kelder.
In het kookboek Bij Bijdendijk Thuis neemt chef-kok Joris Bijdendijk je nu mee in wat er zoal bij hem thuis op tafel verschijnt.
Elke fase van de dag komt aan bod. Van hazelnootpasta maken voor op een boterham, tot pompoensoep en couscous royale. Het weekend starten met een luxe broodje haring om vervolgens ’s avonds, na de apéro, uit te pakken met zelfgemaakte pasta al ragù. Zondagmiddag kombucha maken en de week afsluiten met Surinaamse bruine bonen met rijst; het kan allemaal in huize Bijdendijk.
Dankzij de ruim 250 recepten en de helder beschreven technieken kan iedereen volgens de schrijvers thuis leren hoe je als een chef kreeft schoonmaakt en brood bakt. 'Van het perfecte tostibrood tot zelfgemaakte croissants, Joris deelt alle tips en tricks voor geweldig deeg dat iedereen kan maken. Zo tover je simpel je keuken om naar een echte Franse bakkerij op zondagochtend.'
Hiernaast schrijft culinair journalist Joël Broekaert met zijn bekende aanstekelijke verwondering over de wetenschappelijke en historische achtergrond van alledaagse ingrediënten als boter en suiker, maar ook over vuur en de illustere vijfde smaak umami.
‘Eigentijds, toegankelijk, verrassend en toch ook vertrouwd. Maar vooral heel inspirerend. Ik kan niet stoppen met kijken naar de heerlijke gerechten met de prachtige fotografie en inspirerende verhalen. Altijd al fan geweest van de keuken van Joris en zijn team. Dit boek is niet alleen een lust voor het oog, maar ook een must have als je van gastronomie houdt en een echte foodie bent', reageert influencer, actrice en slagersdochter Nicolette van Dam op het boek. Het kost 34,99 euro, uitgeverij Nijgh & Van Ditmar (Singel Uitgeverijen), o.a. verkrijgbaar bij betere (kook)boekhandel en via deze link.
(PvWK)
Over auteur Bijdendijk
'Joris Bijdendijk (37) is chef van restaurants Rijks en Wils, beide bekroond met een Michelinster, nummer 46 op de lijst van The Best Chef Awards 2021, columnist bij het Parool, founder van de stichting Low Food, auteur van verschillende kookboeken en SVH Meesterkok.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- couscous royale
- pompoensoep
- Ottolenghi
- chef
- ster
- dat deze week
- Bij Bijdendijk thuis
- plank
- boek
- en culinair journalist
- genieten
- Joris Bijdendijk Michelin
- trend
- thuis
- Joël Broekaert
- chef
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [column] Traditionele A-merken worden steeds minder relevant...
- Eerste NIO house in Rotterdam
- [CMO] Miranda Smit van Praxis: 'Rol vrouwelijke consument in...
- Albert Heijn verrast met uitgebreid assortiment voor Pasen
- Jenevermuseum herintroduceert drankmerk Rynbende
- Jasper Kessels nieuwe directeur Horeca Bierbrouwerij AB InBev
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [interview] Jack Daniel’s en... 31-03-2023
- Vegetarische Slager opent pop-up... 30-03-2023
- HappySoaps en DA starten... 30-03-2023
- Dutch Weed Burger lanceert de eerste... 30-03-2023
- Lindenhoff stopt webshop en focust... 30-03-2023
- [CMO] Miranda Smit van Praxis: 'Rol... 30-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day