Gorillas en creatief bureau Tosti Creative gaan langdurige samenwerking aan
- Food-en-retail
- 28 okt 2021 @ 08:33
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - KlantFoodDistributie
- 28 okt 2021 @ 08:33
- Peter van Woensel Kooy
Gorillas heeft Tosti Creative uit Amsterdam gekozen als vast creatief bureau. Tosti Creative gaat het on-demand bezorgbedrijf voor boodschappen de komende tijd op spraakmakende en relevante wijze onder de aandacht brengen.
Met de samenwerking willen Gorillas en Tosti Creative aan een merk bouwen dat verder gaat dan een service. Gorillas wil de focus leggen op de sterke rider culture met gedurfde en opvallende concepten. Een ‘niets is onmogelijk’-mentaliteit en het durven nemen van risico’s staan hierbij centraal.
Verkoop is gevolg in plaats van doel
'Beide organisaties durven risico’s te nemen om mensen te verrassen', aldus Fabienne Walch, Brand Manager Benelux Gorillas. 'De focus ligt altijd op een tof idee waar mensen blij van worden, niet op reclame om mensen een product laten kopen. Wat ons betreft is verkoop een gevolg, in plaats van een doel op zich.'
'In een mega competitieve markt gelooft Gorillas dat merkbeleving en bedrijfscultuur doorslaggevend zijn', voegt Roby Hormis van Tosti Creative hieraan toe. 'Dat ondersteunen wij. We bouwen samen verder aan een cultuur waar creativiteit, energie en mensen centraal staan. Dit gevoel brengen we over in steden waar Gorillas actief is. We geven mensen een bijzondere en verrassende ervaring.'
ADE & Straat Museum op de pont
De samenwerking werd recentelijk ingeluid tijdens Amsterdam Dance Event (ADE) met een spontaan feest op de pont. Met het idee dat gebruikers van de app tijd overhouden voor leuke dingen, werd er voor reizigers een feest georganiseerd op de pont - met o.a. Gorillas riders als dj - tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Noord. Daarnaast was er een pop-up expositie in samenwerking met het Straat Museum, inclusief werk van straatkunstenaars uit de Gorillas riders community.
In november 2022 staat een tweede activatie, de Future Market, in Rotterdam op het programma. De inhoud van dit event zal later bekend worden gemaakt. In de komende printeditie MarketingTribune 18 een speciale analyse van de flitsbezorging-trend in retail: 'een perfecte storm?'.
(PvWK)
foto boven: Pontgangers in Amsterdam gaan los tijdens het Gorillas ‘pont feest’ tijdens ADE 2021
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- Gorillas
- flitsbezorging
- competitief
- verkoop
- ADE
- merk
- perfect storm
- Pont Feest
- Fabienne Walch
- campagne
- doorslaggevend
- focus
- klant
- Roby Hormis
- Brand Manager Benelux
- ervaring
- Tosti Creative
- Gorillas
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing