Hands Off My Chocolate schudt bite-size schap op met vegan Bites

Hands Off My Chocolate schudt bite-size schap op met vegan Bites
  • Food-en-retail
  • 27 okt 2021 @ 10:53
  • 26003 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Hands Off My Chocolate introduceert vegan Bites in drie smaken: Peanut, Crispy en Popcorn, en voegt hiermee plantaardige opties toe aan het bite-size schap.

Als snelgroeiend merk met een duurzaam en innovatief karakter, is Hands Off My Chocolate de ideale challenger om het traditionele, door grote spelers gedomineerde bite-sizes schap in de supermarkt wakker te schudden en hen te laten zien dat het niet alleen anders kan, maar ook anders moet! De chocolade van de vegan Bites is op basis van rijstmelk. Verder zijn ze palmolievrij en gemaakt van eerlijke chocolade met 100% natuurlijke ingrediënten.

Vegan Bites in drie smaken: Peanut, Crispy en Popcorn
De Peanut variant bestaat uit een geroosterde pinda die is ondergedompeld in een romige laag vegan chocolade met hierover een gekleurd crunchy laagje. Hands Off biedt hiermee een plantaardig alternatief voor de meest populaire smaak uit het bite-size schap. De Crispy variant heeft een luchtige, knapperige kern die is omhuld met vegan chocolade en een gekleurd laagje. Deze natuurlijke kleuren komen o.a. van biet en caroteen. Met de Popcorn Bites brengt Hands Off de twee beste snacks samen voor een filmavondje: popcorn omhuld met vegan chocolade. 'Sweet & salty: the perfect match', zegt HOMC zelf.

'De lekkerste én vegan'
Hands Off My Chocolate is samen met een aantal andere chocolademerken een challenger op het vlak van duurzame en eerlijke chocolade. 'Daarnaast wil het de plantaardige keuze voor een zo breed mogelijk publiek toegankelijk maken. Daarom maakt Hands Off vegan alternatieven van de meest populaire smaken in de supermarkt, die minstens net zo lekker, of zelfs lekkerder zijn. Begin dit jaar bracht Hands Off drie vegan chocoladerepen op de markt, tijdens de Sinterklaasperiode liggen er twee vegan Sintletters in het schap en nu is dus ook de plantaardige keuze mogelijk in de bite-size categorie.'

Hands Off My Vegan Bites in de test
Om te garanderen dat de vegan Bites echt minstens even lekker zijn, heeft Hands Off meer dan 100 chocoladeliefhebbers ingeschakeld voor een blinde test met bite-size concurrenten met gewone melkchocolade. Het testpanel beoordeelde de vegan Bites als minstens even lekker, aldus HOMC. De vegan Bites zijn sinds 25 oktober 2021 o.a. verkrijgbaar bij Albert Heijn en via de website van Hands Off My Chocolate. Meer info staat hier.
(PvWK)

Over het V-Label Keurmerk
'De vegan Hands Off chocolade is voorzien van het V-Label. Dit is een internationaal geregistreerd productkeurmerk dat garandeert dat een product geen ingrediënten van dierlijke oorsprong bevat - dus ook geen melk, ei of honing én het is niet geproduceerd met gebruik van dierlijke hulpstoffen. De Nederlandse Vegetariërsbond beheert en controleert het V-Label Keurmerk in Nederland.'

(bron: HOMC)

HOMC: Eerlijke chocolade
'Hands Off heeft zich sinds haar oprichting in 2013 gekoppeld aan Cocao Horizons, een onafhankelijke non-profit stichting die cacaoboeren in o.a. Ivoorkust, Ghana en Tanzania ondersteunt. Via educatie en trainingen op locatie leren de boeren om hun grond op een duurzame wijze te verbouwen waardoor meer (ook andere gewassen) uit het land kan worden gehaald. Deze nieuwe manier van werken komt zowel de gemeenschap als de natuur ten goede. De boeren ontvangen ook een premium prijs voor hun cacaobonen. Cocao Horizons is er samen met Afrikaanse coöperaties in geslaagd om de cacaobonenstroom sinds 22 februari 2021 helemaal traceerbaar te maken. De bonen van deze boeren komen in de vorm van traceerbare cacaomassa terecht in de repen van Hands Off My Chocolate. 'Binnen onze duurzame en maatschappelijke missie blijven we ons continue inzetten voor verbeteringen voor mens, maatschappij en de planeet', aldus Hands Off oprichter en true chocolate lover Kitty Smeeten.'

(bron: HOMC)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken