H en M lanceert 'Amsterdamse' campagne

H en M lanceert 'Amsterdamse' campagne
  • Food-en-retail
  • 27 okt 2021 @ 10:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De modeketen introduceert een winkelformule die inspeelt op lokale wensen en Amsterdam krijgt de wereldwijde primeur. Boomerang tekent voor de creatieve invulling.

De H&M-winkels in Amsterdam zullen voortaan meer services bieden die passen bij de moderne shopper.

Klanten kunnen kleding repareren, vermaken, verkopen en huren. Ook wordt het mogelijk om kleren te personaliseren met een print-on-demand service. Daarnaast biedt de modeketen ruimte in haar winkel aan lokale merken en start het met livestream shopping.

Gedrag

Het gedrag maar ook de behoefte van de consument verandert, en H&M verandert mee. ‘We zien onze klanten op een nieuwe manier shoppen. Mensen gaan bewuster om met hun kleren en zoeken nieuwe en andere manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. H&M heeft altijd het doel gehad om duurzamere fashion toegankelijk te maken voor iedereen. Met de services hopen we onze klanten op een nieuwe manier te inspireren andere keuzes te maken,’ aldus Laura Muscas, Head of Marketing and Communications bij H&M.

H&M voor Amsterdam

Amsterdam is de eerste stad die de vernieuwde winkelformule invoert.

‘Het lokale aspect van deze campagne is opvallend voor een wereldmerk als H&M. Juist dat Amsterdamse karakter maakt de campagne fris en opvallend. Het zijn Amsterdammers aan het woord,’ aldus Claire IJsbrandij en Jessie de Boe, creatief verantwoordelijk voor deze campagne.

Stedelijke impact

8 weken lang zullen verschillende Amsterdammers extra opvallen in het straatbeeld. Zo zijn de tram, pont, winkels en bushokjes gevuld met beelden en citaten uit straatinterviews. Ook social speelt een grote rol.

Credits  

H&M: Laura Muscas, Loraine Frimpong, Larissa Altenburg, Kimberley Gotje

Concept, Strategie en Productie: Boomerang Agency

Media: Mediacom



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken