H en M lanceert 'Amsterdamse' campagne
- Food-en-retail
- 27 okt 2021 @ 10:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 okt 2021 @ 10:48
- Sjaak Hoogkamer
De modeketen introduceert een winkelformule die inspeelt op lokale wensen en Amsterdam krijgt de wereldwijde primeur. Boomerang tekent voor de creatieve invulling.
De H&M-winkels in Amsterdam zullen voortaan meer services bieden die passen bij de moderne shopper.
Klanten kunnen kleding repareren, vermaken, verkopen en huren. Ook wordt het mogelijk om kleren te personaliseren met een print-on-demand service. Daarnaast biedt de modeketen ruimte in haar winkel aan lokale merken en start het met livestream shopping.
Gedrag
Het gedrag maar ook de behoefte van de consument verandert, en H&M verandert mee. ‘We zien onze klanten op een nieuwe manier shoppen. Mensen gaan bewuster om met hun kleren en zoeken nieuwe en andere manieren om mode aan te schaffen en te gebruiken. H&M heeft altijd het doel gehad om duurzamere fashion toegankelijk te maken voor iedereen. Met de services hopen we onze klanten op een nieuwe manier te inspireren andere keuzes te maken,’ aldus Laura Muscas, Head of Marketing and Communications bij H&M.
H&M voor Amsterdam
Amsterdam is de eerste stad die de vernieuwde winkelformule invoert.
‘Het lokale aspect van deze campagne is opvallend voor een wereldmerk als H&M. Juist dat Amsterdamse karakter maakt de campagne fris en opvallend. Het zijn Amsterdammers aan het woord,’ aldus Claire IJsbrandij en Jessie de Boe, creatief verantwoordelijk voor deze campagne.
Stedelijke impact
8 weken lang zullen verschillende Amsterdammers extra opvallen in het straatbeeld. Zo zijn de tram, pont, winkels en bushokjes gevuld met beelden en citaten uit straatinterviews. Ook social speelt een grote rol.
Credits
H&M: Laura Muscas, Loraine Frimpong, Larissa Altenburg, Kimberley Gotje
Concept, Strategie en Productie: Boomerang Agency
Media: Mediacom
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing