Is hyperbike VanMoof V een carkiller?

Is hyperbike VanMoof V een carkiller?
  • Food-en-retail
  • 13 okt 2021 @ 08:41
  • 6998 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Nederlandse e-bike merk VanMoof heeft een e-bike aangekondigd die naar eigen zeggen ‘stedelijke mobiliteit voorgoed zal veranderen.’ De VanMoof V is de eerste high-speed e-bike van het merk die wellicht de auto kan gaan vervangen.

Met veel nieuwe features en een geïntegreerde snelheidsinstelling die is afgestemd op de regelgeving per land, kun je met de VanMoof V snelheden tot 50 km/u bereiken. Hiermee leg je volgens Ties Carlier, medeoprichter van VanMoof met gemak langere afstanden af, waardoor zelfs de grootste steden kleiner aanvoelen.

De VanMoof V is ontworpen om het plezier en de eenvoud van fietsen te behouden, met de voordelen van meer kracht en snelheid daaraan toegevoegd. Carlier: ‘Met tweewielaandrijving, voor- en achtervering, dikkere banden en een nieuw iconisch frame maakt de VanMoof V het mogelijk om sneller lange afstanden af te leggen. De dubbele motor van de e-bike zorgt voor een krachtige acceleratie en de intelligente motorregeling verbetert de elektrische aandrijving, wat de veiligheid en prestatie op zijn beurt weer versterkt.’

De VanMoof V zit volgens Carlier vol met de nieuwste kenmerkende VanMoof-technologie, waaronder de Turbo Boost, Kick Lock voor sleutelloos vergrendelen, automatisch schakelen en Theft Defense. De e-bike gaat rond de 3500 euro kosten.

De VanMoof V is onze allereerste high-speed e-bike, een e-bike die het mogelijk maakt om op een snelle manier langere afstanden af te leggen. Ik voorspel dat dit type e-bike tegen 2025 scooters en auto's in de stad volledig kan vervangen

Carlier: ‘Met meer fietsers op de weg dan ooit tevoren, staat de VanMoof V op het keerpunt in de geschiedenis van onze steden. Nadat de pandemie tot een explosieve groei van het aantal fietsen in Europa en de USA heeft geleid, zijn er al miljarden geïnvesteerd in fietsinfrastructuur. Maar om officieel een omslag in de car-first mentaliteit teweeg te brengen, moet het beleid in steden gemoderniseerd worden. Alleen zo kunnen onze steden een duurzamere toekomst tegemoet gaan.’

We roepen op tot een beleid dat zich op mensen in plaats van op auto’s richt.

VanMoof-oprichters Ties en Taco Carlier roepen wetgevers en stadsbestuurders op om de regelgeving voor e-bikes dringend aan te passen om de verdere groei hiervan te bevorderen. Tijdens de ontwikkeling van de VanMoof V is VanMoof van plan om samen met stadsbesturen diverse oplossingen te vinden: van geofencing tot herziene snelheidsregels.

Momenteel is het alleen op uitnodiging mogelijk om een reservering te maken voor de VanMoof V, waarvan de levering naar verwachting eind 2022 start.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken