Jumbo en Bozu komen met Sinterklaas-editie hard seltzer

Jumbo en Bozu komen met Sinterklaas-editie hard seltzer
  • Food-en-retail
  • 25 okt 2021 @ 08:10
  • 23943 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFoodDoelgroepen

Bozu Hard Seltzer brengt een tijdelijke en feestelijke Sint-smaak op de markt, exclusief verkrijgbaar bij de supermarkten van Jumbo.

Bozu Pepernoot is vanaf nu verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage bij geselecteerde filialen van Jumbo door het hele land. Deze exclusieve en seizoensgerelateerde hard seltzer-smaak is in tijden van de Sint een waar cadeau voor iedereen die niet genoeg kan krijgen van pepernoten en strooigoed, volgers de makers.

Wie aan hard seltzer denkt, denkt doorgaans aan zomerse en frisse fruitsmaken. Met Bozu Pepernoot komt daar nu verandering in. Bozu is er naar eigen zeggen in geslaagd 'om de gelaagde en kruidige pepernotensmaak te vangen in een blikje en is daarmee in Nederland de eerste hard seltzer-producent die de productcategorie klaarmaakt voor het winterseizoen, zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan de typische kenmerken van een hard seltzer: geen suiker en zoetstoffen, geen koolhydraten, laag in alcohol en bovenal laag in calorieën; wat in het geval van Bozu 70 kcal per blikje van 250 ml is.'

'Tot op heden is hard seltzer altijd gepositioneerd en bekend bij de consument als frisse en toegankelijke zomerdrank, mede door de fruitsmaken die de productcategorie domineren. Tijdens een zoektocht naar hoe we als frontrunner kunnen blijven innoveren kwamen we al snel op het idee om met een limited special de markt te betreden. En wat is er dan als Nederlands merk leuker dan het omarmen van de oer-Hollandse pepernoot? Zo laten we zien dat wat op het eerste oog heel Amerikaans lijkt, vooral ook heel Nederlands kan zijn', aldus Brend Koolhof en Gianluca De Leo, oprichters van Bozu.

Bozu Pepernoot is met een adviesprijs van €1,79 in een gelimiteerde oplage verkrijgbaar bij geselecteerde filialen van Jumbo en via jumbo.com
(PvWK)

Over Bozu
'Bozu is een Nederlandse startup die in 2019 de Nederlandse markt als eerste betrad met een hard seltzer; een trend die de Amerikaanse drankensector de afgelopen jaren op z’n kop heeft gezet. Hard seltzer staat bekend als mixdrank die laag in calorieën is doordat het vrij van suikers en koolhydraten is en – in het geval van Bozu – 5% alcohol bevat. Met investeringen van onder andere venture builder Manon van Essen (bekend van Magioni Pizza) maakt Bozu momenteel furore op de Nederlandse markt met drie permanente hard seltzer-smaken (Cherry, Mango en Lemon) die verkrijgbaar zijn bij onder andere Jumbo, Coop en DirckIII. Meer info op www.drinkbozu.com.'

(bron: Bozu)
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken