Spaaractie Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op

Spaaractie Albert Heijn en KNVB levert 1,6 miljoen euro op
  • Food-en-retail
  • 8 okt 2021 @ 12:00
  • 20695 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Afgelopen drie weken spaarden klanten van Albert Heijn enthousiast Voetbalpassiepunten om hun lokale voetbalclub te sponsoren. In totaal leverde de actie het bedrag van 1,6 miljoen euro op. In 2022 wordt Voetbalpassie vervolgd om clubs verder te ondersteunen.

Op woensdag 8 september gaf ambassadeur Louis van Gaal het startschot voor Voetbalpassie, het digitale spaarprogramma van Albert Heijn en de KNVB. Voetbalpassie is een programma om amateurclubs te ondersteunen en zal op meerdere momenten worden herhaald.

In de app van Albert Heijn konden klanten bij aankoop van meer dan 1.500 deelnemende actieproducten Voetbalpassiepunten sparen.

Op alle groente en fruit aankopen werden zelfs dubbele spaarpunten gegeven. Met een volle digitale spaarkaart van 10 punten werd een lokale voetbalclub naar keuze met 1 euro gesponsord. Met dit Voetbalpassiebedrag kunnen de verenigingen bijvoorbeeld trainingsmateriaal aanschaffen of een financiële reserve opbouwen voor het onderhoud van de velden of de kantine.

Top 5 lokale clubs Voetbalpassie

Van de deelnemende clubs kwamen 1.145 clubs uit op een bedrag tussen de 500 en 1.000 euro. Meer dan 572 clubs kwamen uit op een sponsorbijdrage tussen de 1.000 en 2.000 euro. En 119 clubs zijn zelfs boven de 2.000 euro uitgekomen.

De vijf clubs met de hoogste Voetbalpassie-sponsorbijdrage:

1)         SC Feyenoord (amateurs)                     € 9.368,-

2)         R.K.S.V. Roda’23 Amstelveen                € 4.120,-

3)         FC Delta Sports ‘95                               € 3.944,-

4)         Sporting Martinus                                 € 3.859,-

5)         Nieuwerkerk                                         € 3.594,-

Louis van Gaal, bondscoach Nederlands elftal en ambassadeur Voetbalpassie: ‘Fantastisch om te zien dat zoveel mensen de afgelopen weken enthousiast hebben meegedaan om de amateurclubs in Nederland te sponsoren. Hopelijk hebben ze hierdoor weer een steuntje in de rug gekregen. Ik ben er trots op dat ik mezelf ambassadeur mag noemen van deze succesvolle actie en het is mooi om aan te kondigen dat Voetbalpassie in 2022 terugkomt.’

Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie van Albert Heijn: ‘Wij zijn trotse sponsor van de KNVB en supporter van voetballend Nederland. Wij zijn er voor iedereen, voor het Nederlands elftal en de Oranjeleeuwinnen, maar ook voor alle amateurclubs in Nederland. Wij zijn blij dat we door Voetbalpassie samen met onze klanten en winkels de lokale voetbalclubs kunnen steunen. Deze extra bijdrage doet Albert Heijn naast de jaarlijkse sponsorbijdrage aan de KNVB en diverse investeringen in programma’s zoals schoolvoetbal.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken