TheFork lanceert nieuwe editie van TheFork Festival

TheFork lanceert nieuwe editie van TheFork Festival
  • Food-en-retail
  • 12 okt 2021 @ 14:54
  • 6607 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMerken

TheFork lanceert dit jaar de zesde editie van TheFork Festival. Dit initiatief biedt consumenten de kans door middel van een mooie aanbieding vaker uit eten te gaan bij een groot aantal restaurants.

Gasten kunnen ook bij 'Insider'- en enkele geselecteerde Michelinrestaurants een tafel tegen een gunstig tarief reserveren. Met deze campagne wil TheFork de consument aanmoedigen om weer vertrouwd uit eten te gaan en eens een nieuw restaurant uit te proberen.

TheFork Festival-campagne
Sinds haar oprichting heeft TheFork zich ingezet om zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid te bieden om te genieten van een gastronomische ervaring. De ‘Festival’ campagne nodigt gasten uit om zeven weken lang via een online promotie, nieuwe restaurants uit te proberen. Hierbij profiteer je van de beste restaurantervaring voor de helft van de prijs op het eten, adus de aanbieder.

Gasten reserveren 2 tot 4x zoveel met een promotie
Uit onderzoek van TheFork blijkt dat speciale aanbiedingen een effectief middel zijn om lege tafels te vullen bij restaurants. Bij soortgelijke eerdere campagnes ontvingen de deelnemende restaurants gemiddeld twee keer zoveel reserveringen en op de rustigere dagen (maandag tot en met donderdag) zelfs ruim vier keer zoveel reserveringen als bij niet-deelnemende restaurants. Ook kregen ze gemiddeld twee keer zoveel recensies als voor de campagne. Hieruit blijkt dat een promotie werkt om gasten hun weg weer terug naar het restaurant te laten vinden.

Tijdens deze zesde editie van het festival zijn de nieuwe overheidsmaatregelen- zoals het coronatoegangsbewijs- van toepassing, waar zowel gasten als restaurants rekening mee moeten houden. Om de impact van het verplichte coronatoegangsbewijs op de restaurantindustrie te meten, voerde TheFork een onderzoek* uit onder haar gebruikers. Deze enquête is erop gericht restauranthouders inzicht te geven in de impact van het coronatoegangsbewijs en het effect te meten op het gedrag van gasten. Bij 72% van de ondervraagden blijkt dat de invoering weinig impact zal hebben op het reserveergedrag, dus bijna 30% geeft aan dat het wel impact heeft. Voor de branche betekent dat een groot aandeel van gasten die zij niet kunnen verwelkomen. 

Van 14 oktober tot en met 28 november loopt de zesde editie van TheFork Festival.

Hierbij alvast 10 hotspots die meedoen aan de campagne:

Mr Smith, Den Haag
Bistro Nr.11, Leidschendam
JAQ, Rotterdam
Café Louis, Maastricht
(foto boven)
Remise 47, Amsterdam
Restaurantje nr.7, Middelburg
Bay, Den Haag
Red Orchids - Michelin Specials**, Heemstede
Ratatouille - Michelin Specials**, Haarlem
Boompjes Restaurant - Michelin Specials**, Overloon

(PvWK)

voetnoten:
* Onderzoek uitgevoerd door TheFork in  september 2021 onder meer dan  2000 gebruikers van TheFork
** Michelin Specials: Een selectie aan restaurants met een Michelin-waardering die een bestaand menu tegen een gereduceerd tarief bieden. 

 

Over TheFork
'TheFork, een Tripadvisor-merk, is het toonaangevende online restaurantreserveringsplatform voor restaurants. De missie van TheFork is om restaurants en gasten met elkaar te verbinden, door middel van een wereldwijd netwerk van bijna 80.000 partnerrestaurants. Met 22 miljoen recensies en 28 miljoen app downloads is het platform TheFork dé manier om een tafel te reserveren in een restaurant. Via TheFork (app en website), evenals via Tripadvisor, kunnen gasten eenvoudig een restaurant selecteren op basis van hun eigen voorkeur (bijvoorbeeld locatie, type keuken en gemiddelde prijs), recensies  raadplegen, de beschikbaarheid controleren en direct 24/7 online reserveren. Voor restaurants biedt TheFork een softwareoplossing. Met het online reserveringssysteem TheFork Manager, kun je als restaurant je reserveringsbeheer optimaliseren, de werkzaamheden stroomlijnen en uiteindelijk de service en inkomsten optimaliseren. Het platform is actief in 19 landen, namelijk: Nederland, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Italië, België, Portugal, Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zweden, Australië, Argentinië, Brazilië, Chili, Colombia, Mexico, Peru en Uruguay. TheFork helpt restauranthouders om gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via TheFork app en website.'

(bron: TheFork)
 

Over Tripadvisor
'Tripadvisor is het grootste reisplatform ter wereld* en helpt maandelijks miljoenen reizigers** het beste uit iedere reis te halen. Met meer dan 887 miljoen recensies en beoordelingen over bijna 8 miljoen accommodaties, luchtvaartmaatschappijen, attracties en restaurants, biedt Tripadvisor reizigers de kennis van vele anderen om ze te helpen bij het kiezen van  accommodaties, vluchten, bezienswaardigheden en restaurants. Als reisadviesbureau, beschikbaar in 49 landen en 28 talen, maakt Tripadvisor het plannen van een reis of diner  eenvoudig, ongeacht het type reis. De dochterondernemingen van Tripadvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP), bezitten en beheren een portfolio van online merken en bedrijven, die opereren onder verschillende websites en apps, waaronder de volgende websites: www.bokun.io, www.cruisecritic.com, www.flipkey.com, www.thefork.com, www.helloreco.com, www.holidaylettings.co.uk, www.housetrip.com, www.jetsetter.com, www.niumba.com, www.seatguru.com, www.singleplatform.com, www.vacationhomerentals.com, en www.viator.com.'

(bron: Tripadvisor)

*Bron:  Similar Web, unieke gebruikers per maand, maart 2021

**Bron: TripAdvisor interne logbestanden

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken