Aldi en Jogg verlengen samenwerking: focus op gezonde keuzes
- Food-en-retail
- 22 nov 2021 @ 07:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMVO
- 22 nov 2021 @ 07:59
- Peter van Woensel Kooy
Aldi en Jogg werken sinds 2018 samen om een gezonde leefstijl onder gezinnen met jonge kinderen te bevorderen. De handtekeningen zijn onder de nieuwe overeenkomst gezet.
Hiermee is de samenwerking voor de komende drie jaar verlengd.
Jan Oostvogels, ceo Aldi Holding in Nederland: 'Supermarkten kunnen een positief verschil maken in het stimuleren van jongeren en kinderen tot het maken van gezonde keuzes. Gezonde voeding maakt immers een belangrijk onderdeel uit van een gezonde leefstijl. Daarbij kijken we naar de producten die we verkopen, maar ook hoe we op andere manieren duurzaam kunnen bijdragen aan een gezonde toekomst. We zijn dan ook verheugd om de samenwerking de komende drie jaar voort te zetten en mooie initiatieven uit te rollen.'
Jogg staat voor een gezonde jeugd en een gezonde toekomst. Marjon Bachra, directeur-bestuurder van Jogg: 'Iedereen kan een bijdrage leveren aan het gezonder maken van de leefomgeving van jongeren. Zo ook supermarkten met het gezonder maken van hun assortiment en het aanbod van meer gezonde producten in hun winkels. Mooi dat Aldi als supermarkt daarin al haar verantwoordelijkheid neemt en hier aan bijdraagt. Samen maken we gezond gewoon.'
Met onder meer projecten op scholen en kinderdagverblijven stimuleren Aldi en Jogg samen gezonde voeding onder gezinnen met jonge kinderen. Het spreekt voor zich dat initiatieven daadwerkelijk effect moeten hebben. Aldi en Jogg laten dit dan ook onderzoeken. Zo doet de Universiteit van Maastricht in opdracht van Aldi en Jogg onderzoek naar het effect van het Groentjeboxjes-programma. In dit pilotproject worden kinderen op kinderdagverblijven in Jogg-regio Limburg op een speelse manier gestimuleerd om meer groenten te eten. De eerste resultaten hiervan zijn veelbelovend.
Naast de maatschappelijke projecten wordt er met deskundigen van Jogg zorgvuldig gekeken naar het assortiment van Aldi. Zo zijn er samen met Disney gezonde kinderproducten ontwikkeld en is de leeftijdsgrens voor de verkoop van energydrinks reeds in 2018 bepaald op veertien jaar.
Ambitie
De komende jaren geven Aldi en Jogg de initiatieven die een gezonde leefstijl bevorderen, verder vorm. Hierbij richten zij zich op drie leeftijdsgroepen: van 0 tot 4 jaar, van 4 tot 12 jaar en van 12 tot 18 jaar. 'Samen met Jogg kunnen we gericht aansluiten bij de leefwereld en behoeften van kinderen en hun ouders, waardoor de kans op succes het grootst is. We maken hierbij gebruik van elkaars kennis, inspiratie en netwerk', aldus Nadie Winde, manager Corporate Responsibility bij Aldi in Nederland.
(PvWK, foto: Aldi)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing