Getir lijft Britse Weezy in

Getir lijft Britse Weezy in
  • Food-en-retail
  • 23 nov 2021 @ 16:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Flitsbezorger Getir neemt Weezy, de eerste flitsbezorger van boodschappen in het Verenigd Koninkrijk, over. De overname versterkt Getirs ‘toewijding aan de Britse markt op de lange termijn.’

De overname van Weezy volgt op het snelle expansieplan van Getir dat in januari 2021 in Londen begon.

In het Verenigd Koninkrijk is Getir nu actief in 15 steden, waaronder Manchester, Birmingham en Liverpool. Weezy is eind 2019 opgericht door Kristof Van Beveren en Alec Dent en is momenteel operationeel in Londen, Manchester, Brighton en Bristol. De overname van Weezy zal naar eigen zeggen ‘de propositie van Getir, die ongeveer 2.000 alledaagse artikelen aanbiedt, verhogen en de landelijke service vergroten.’

Uitbreiding naar de Verenigde Staten

De strategische acquisitie volgt op de recente uitbreiding van Getir naar de Verenigde Staten waarbij Chicago de eerste stad is waar Getirs elektrische bezorgvloot van e-bikes en e-scooters door de hele stad bezorgt en boodschappen in ongeveer 10 minuten naar klanten vervoert. New York en Boston zullen volgen.  

Getir werd opgericht in 2015 als ’s werelds eerste  flitsboodschappenbezorger met zijn bezorgingmodel van 10 minuten. De pionier in flitsbezorgingen wordt momenteel gewaardeerd op 7,7 miljard dollar. Getir is inmiddels actief op 3 continenten en levert in 9 landen, waardoor ze het benchmarkmerk in de branche zijn.

Turancan Salur (zie foto boven), General Manager van Getir UK: ‘Getir is in staat om geweldige service te bieden aan onze klanten door te werken met de beste mensen en door constant te blijven innoveren. Samenwerken met Weezy, dat zich in een kort tijdsbestek in het Verenigd Koninkrijk heeft gevestigd, is een geweldige kans.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken