Pim en Pom tegen toiletangst en voor goede doel
- Food-en-retail
- 17 nov 2021 @ 11:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 nov 2021 @ 11:02
- Sjaak Hoogkamer
Bureau Gardeners ontwikkelde voor The Good Roll in samenwerking met Fiep Amsterdam een limited edition Pim & Pom toiletrollen om kinderen met toiletangst een handje te helpen. De rollen zijn exclusief verkrijgbaar bij Jumbo supermarkten.
Vanuit een klein inzicht, namelijk dat veel kinderen last hebben van toiletangst, is volgens Melle Schellekens van The Good Roll het idee ontstaan om nieuwe toiletrollen te ontwikkelen waarbij plezier en emotie aan een vrij functioneel product worden gevoegd. ‘In samenwerking met Fiep Amsterdam zijn verschillende illustraties voor de wikkels gecreëerd van de populaire katjes Pim & Pom, die voor allerlei afleiding zorgen tijdens een toiletbezoek. Zo kunnen ouders samen met hun kind avonturen bedenken of de QR-code scannen voor een spannend Pim & Pom-verhaal, geschreven door Mies Bouhuys. De wikkels zijn ook als kleurplaat te gebruiken.’
Om het product in de markt te zetten werd retailpartner Jumbo betrokken. Zij introduceren vanaf 13 november de limited edition rollen op het schap. De opbrengst van de verkochte rollen gaat voor de helft naar The Good Roll Foundation voor de bouw van toiletten op scholen in Afrika, de andere helft gaat naar de Fiep Westendorp Foundation. Zij ondersteunen projecten gericht op de bevordering van de culturele en artistieke vorming van kinderen.
Schellekens: ‘Toiletangst is iets wat ik meemaakte bij mijn eigen kids. Onze rollen zorgden al voor een beetje afleiding. En hoe te gek dat we nu met Pim & Pom de kleintjes een leuke ervaring kunnen geven.’
Credits
Bureau: Gardeners Creative Agency
Klant & partner: The Good Roll
In samenwerking met kinderpsycholoog: Suzanne Smedts
Illustraties: Fiep Westendorp Amsterdam
Retailpartner: Jumbo
Inzet media: pr, influencers, social en OOH
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing