Winkels vrezen meer drukte door maatregelen

Winkels vrezen meer drukte door maatregelen
  • Food-en-retail
  • 15 nov 2021 @ 10:28
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PolitiekWinkelen

'Er komen zeven weken feestdageninkoop aan', zegt een woordvoerder van retailclub Inretail in reactie op de nieuwe coronamaatregelen. 'En dan gaat het kabinet de openingstijden beperken.'

Dat belooft extra drukte in de winkels.

'Wij roepen klanten al tijden op om gespreid te winkelen, bijvoorbeeld aan de randen van de winkeldag. Beperkte openingstijden vinden wij dan niet verstandig', zo citeert Het Parool.

Grotere drukte in beperkte tijd
'De beperkte openingstijden zullen het aantal klanten in een kortere tijd de winkels doorjagen. Moeten de werknemers het overheidsbeleid gaan handhaven met alle risico’s op agressie van dien? Werknemers moeten hierin beschermd worden en of dit zal gebeuren - daar heb ik een hard hoofd in. Zeker in de drukke winkeltijd die voor ons ligt, met topdrukte van Black Friday, is dit totaal onverantwoord’, valt vicevoorzitter Kitty Jong van FNV bij in dezelfde krant.

Personeelskrapte
Dat ook nog altijd de controle op QR-codes boven de winkelbranche hangt, is volgens Inretail ‘onaanvaardbaar’. Dat zou te veel vergen van het toch als schaarse personeel. 'En dat allemaal voor een branche waar 0,7 procent van de besmettingen vandaan komt.'
Lees hier verder.
(bron: Parool en Inretail, beeld: Davi Pimentel / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken