Zwitsers chocolademerk Barry Callebaut stopt emotie in product

Zwitsers chocolademerk Barry Callebaut stopt emotie in product
  • Food-en-retail
  • 25 nov 2021 @ 08:13
  • 10682 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodCampagnes

Barry Callebaut, wereldwijde grote speler op het gebied van chocolade- en cacaoproducten, heeft het Nederlandse Chuck Studios ingeschakeld om meer emotie en ervaring in hun uitingen te injecteren.

Chuck Studios helpt als food advertising specialist merken om hun 'Culinaire Identiteit' te creëren. Het bureau is de samenwerking begonnen met de productie van verschillende beelden die zowel intern als extern worden gebruikt door het Zwitserse bedrijf. 

De Nederlandse ceo van Barry Callebaut, Peter Boone, is sinds 2012 werkzaam bij de Zwitserse chocoladereus en staat sinds september aan het roer. Vanwege zijn achtergrond in consumentenmarketing is de overgang van communiceren op een functionele en cijfermatige manier naar een meer organische en emotionele manier van spreken een logische stap onder zijn leiding. 

‘We zijn altijd gewend geweest om termen als "kiloton cacao" te gebruiken als we over de impact van dit bedrijf praten’, stelt Bas Smit, Barry Callebaut’s Global Vice President Marketing. ‘We zijn nu met een traject begonnen van het creëren van een taal die aansluit bij ons metier: chocolatier. We brengen ten slotte plezier, genot, smaak en een vorm van liefde naar consumenten over de hele wereld. Chuck Studios’ eerste beelden gaven ons kippenvel - en dat is precies waarom we ze hebben ingehuurd. 

Chuck Studios co-founder Olaf van Gerwen: ‘Als beeldenmaker is chocolade zo’n beetje het dankbaarste product om mee te werken. Het heeft alles wat je zoekt: het is veelzijdig, smaakvol en doet alle zintuigen aanslaan. Om te mogen werken met een marktleider op chocoladegebied en de opdracht mee te krijgen chocolade neer te zetten als een tablet van vreugde doet me voelen als Sjakie in de Chocoladefabriek - deze klant is ons golden ticket

Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Los Angeles, Moskou en Londen. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door managing director Ellen Gaedtgens en global creative director Olaf van Gerwen. Chuck Studios werkt met en voor onder andere PepsiCo, McDonald’s, Unilever en Heinz. Naast prijswinnende voedselfilms is Chuck Studios sinds 2019 gefocust op hun strategische werk. Hierin ontwikkelt en visualiseert het bureau de Culinaire Identiteit voor verschillende Nederlandse legacy brands en een veelvoud aan internationale merken. 

(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken