Zwitsers chocolademerk Barry Callebaut stopt emotie in product
- Food-en-retail
- 25 nov 2021 @ 08:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodCampagnes
- 25 nov 2021 @ 08:13
- Peter van Woensel Kooy
Barry Callebaut, wereldwijde grote speler op het gebied van chocolade- en cacaoproducten, heeft het Nederlandse Chuck Studios ingeschakeld om meer emotie en ervaring in hun uitingen te injecteren.
Chuck Studios helpt als food advertising specialist merken om hun 'Culinaire Identiteit' te creëren. Het bureau is de samenwerking begonnen met de productie van verschillende beelden die zowel intern als extern worden gebruikt door het Zwitserse bedrijf.
De Nederlandse ceo van Barry Callebaut, Peter Boone, is sinds 2012 werkzaam bij de Zwitserse chocoladereus en staat sinds september aan het roer. Vanwege zijn achtergrond in consumentenmarketing is de overgang van communiceren op een functionele en cijfermatige manier naar een meer organische en emotionele manier van spreken een logische stap onder zijn leiding.
‘We zijn altijd gewend geweest om termen als "kiloton cacao" te gebruiken als we over de impact van dit bedrijf praten’, stelt Bas Smit, Barry Callebaut’s Global Vice President Marketing. ‘We zijn nu met een traject begonnen van het creëren van een taal die aansluit bij ons metier: chocolatier. We brengen ten slotte plezier, genot, smaak en een vorm van liefde naar consumenten over de hele wereld. Chuck Studios’ eerste beelden gaven ons kippenvel - en dat is precies waarom we ze hebben ingehuurd.
Chuck Studios co-founder Olaf van Gerwen: ‘Als beeldenmaker is chocolade zo’n beetje het dankbaarste product om mee te werken. Het heeft alles wat je zoekt: het is veelzijdig, smaakvol en doet alle zintuigen aanslaan. Om te mogen werken met een marktleider op chocoladegebied en de opdracht mee te krijgen chocolade neer te zetten als een tablet van vreugde doet me voelen als Sjakie in de Chocoladefabriek - deze klant is ons golden ticket.
Chuck Studios heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Los Angeles, Moskou en Londen. Het bedrijf werd in 2011 opgericht door managing director Ellen Gaedtgens en global creative director Olaf van Gerwen. Chuck Studios werkt met en voor onder andere PepsiCo, McDonald’s, Unilever en Heinz. Naast prijswinnende voedselfilms is Chuck Studios sinds 2019 gefocust op hun strategische werk. Hierin ontwikkelt en visualiseert het bureau de Culinaire Identiteit voor verschillende Nederlandse legacy brands en een veelvoud aan internationale merken.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Barry Callebaut
- Culinaire Identiteit
- Bas Smit
- Unilever
- Ellen Gaedtgens
- McDonald’s
- Olaf van Gerwen. Chuck Studios werkt met en voor onder andere PepsiCo
- Heinz
- chocola
- Peter Boone
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing