Grünten in de KVK Innovatie top 100
- Food-en-retail
- 3 dec 2021 @ 12:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 3 dec 2021 @ 12:30
- Peter van Woensel Kooy
Grünten heeft een plek veroverd heeft in de KVK Innovatie top 100 van 2021. De kracht van Grünten zit hem in de smaak, geïnspireerd op taarten, op basis van groenten.
Groenten met de smaak van taart
De gemiddelde Nederlander eet te weinig groenten. En dat terwijl deze belangrijke voedingsstoffen bevatten die bijdragen aan een gezonde levensstijl. Grünten wil het eten van groenten op meerdere eetmomenten stimuleren. Met hun Veggie Oats heb je een gezond ontbijt of tussendoortje binnen handbereik. Daarmee maakt het merk gezond eten lekker en gemakkelijk. Met één portie voldoe je al aan 25% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten. Meer dan 90 procent van Nederland eet minder dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente per dag en inmiddels kampt meer dan de helft van de bevolking met overgewicht.
Maar de echte kracht van Grünten zit hem naar eigen zeggen in de smaak, geïnspireerd op taarten. 'Zo lekker, dat een gezonde keuze voortaan ook de lekkerste keuze is.'
De Founder
De pionier achter het merk is Berend Eberson, 28 jaar oud. Na op zijn zeventiende- als gevolg van veel en ongezond eten - de strijd moet voeren tegen obesistas, weet Berend alle ins-and outs over de relatie tussen voeding en gezondheid. Hij besluit gezondsheidwetenschappen te studeren en ziet dat de Nederlandse bevolking te weinig groenten eet. Berend gaat experimenteren met groenten als ontbijt op een lekkere manier, hierbij ontstaan De Veggie oats van Grünten. Meer info klik hier.
(PvWK)
De 16e editie van de KVK Innovatie top 100 vindt plaats woensdag 2 februari 2022.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing