Grünten in de KVK Innovatie top 100

Grünten in de KVK Innovatie top 100
  • Food-en-retail
  • 3 dec 2021 @ 12:30
  • 21027 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Grünten heeft een plek veroverd heeft in de KVK Innovatie top 100 van 2021. De kracht van Grünten zit hem in de smaak, geïnspireerd op taarten, op basis van groenten.

Groenten met de smaak van taart

De gemiddelde Nederlander eet te weinig groenten. En dat terwijl deze belangrijke voedingsstoffen bevatten die bijdragen aan een gezonde levensstijl. Grünten wil het eten van groenten op meerdere eetmomenten stimuleren. Met hun Veggie Oats heb je een gezond ontbijt of tussendoortje binnen handbereik. Daarmee maakt het merk gezond eten lekker en gemakkelijk. Met één portie voldoe je al aan 25% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten. Meer dan 90 procent van Nederland eet minder dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groente per dag en inmiddels kampt meer dan de helft van de bevolking met overgewicht.

Maar de echte kracht van Grünten zit hem naar eigen zeggen in de smaak, geïnspireerd op taarten. 'Zo lekker, dat een gezonde keuze voortaan ook de lekkerste keuze is.'

De Founder
De pionier achter het merk is Berend Eberson, 28 jaar oud. Na op zijn zeventiende- als gevolg van veel en ongezond eten - de strijd moet voeren tegen obesistas, weet Berend alle ins-and outs over de relatie tussen voeding en gezondheid. Hij besluit gezondsheidwetenschappen te studeren en ziet dat de Nederlandse bevolking te weinig groenten eet. Berend gaat experimenteren met groenten als ontbijt op een lekkere manier, hierbij ontstaan De Veggie oats van Grünten. Meer info klik hier.
(PvWK)

 

 

De 16e editie van de KVK Innovatie top 100 vindt plaats woensdag 2 februari 2022.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken