Kruidvat laat de kerst áchter het perfecte plaatje zien

Kruidvat laat de kerst áchter het perfecte plaatje zien
  • Food-en-retail
  • 3 dec 2021 @ 09:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesWinkelenFood

Kerst 'moet' perfect zijn en dat kost nogal wat… Of toch niet? Kruidvat laat in haar kerstcommercial hoe single moeder Lies, er met behulp van Kruidvat er in slaagt om zichzelf en haar kinderen de perfecte kerstlook te geven.

Mensen streven tijdens de feestdagen naar een perfect plaatje en halen hiervoor alles uit de kast: een feestelijke outfit, stijlvolle make-up, een chique kapsel, mooie cadeautjes en een huis dat tot in de puntjes verzorgd is. Dit brengt echter wel een flink kostenplaatje met zich mee… Of toch niet? Kruidvat laat in haar kerstcommercial zien dat de mooiste dagen van het jaar niet duur hoeven te zijn. Zo slaagt de hoofdpersoon van de campagne, single moeder Lies, er met de hulp van Kruidvat in om zichzelf en haar kinderen de perfecte kerstlook te geven. 'Voor een Kruidvat prijsje.' En blijft ze, ondanks alle drukte, chaos en een irritante ex de ideale gastvrouw van het kerstfeest. Sterker nog, met het geld dat ze bij Kruidvat heeft bespaard, bezorgt ze hem letterlijk een ‘Merry Christmas’. Kruidvat gaat hiermee niet voor het ideale kerstplaatje, maar laat, met een Kruidvat-knipoog, de échte kerst zien. De commercial, wederom ontwikkeld door DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat, zorgt voor een glimlach en gaat vanaf 6 december 2021 live op televisie en via online media, waarmee Kruidvat’s kerstcampagne ‘De mooiste dagen, hoeven niet duur te zijn’ wordt afgetrapt.

In veel reclames rondom de feestdagen wordt kerst geromantiseerd. Hoe mooi de dagen ook zijn, een échte kerst brengt de nodige stress en drukte met zich mee. Dit zien we terug in de nieuwe Kruidvat kerstcommercial. Tijdens de stressvolle en chaotische kerst van Lies schuiven haar ouders en ex aan bij het kerstdiner en ligt de zware taak van gastvrouw op Lies’ schouders. Als ze het voor elkaar heeft om alle inkopen te doen, het huis te versieren en ook nog de kinderen op hun kerstbest te kleden, blijkt dat ze geen hulp hoeft te verwachten van haar ex. Als een ware heldin weet Lies haar kerstglimlach vast te houden en voor iedereen een gezellige avond te organiseren. Na het diner kan Lies eindelijk in haar onesie op de bank ploffen. Rust! Totdat de bel gaat en er onverwacht een kerstkoor langskomt. Ze weet er gelukkig wel raad mee en regelt een verrassing voor haar ex op de late avond…

Brenda Smith, Directeur Marketing & Customer Experience bij Kruidvat licht toe:  'Lies laat in onze commercial zien hoe je met een beetje hulp van Kruidvat en een flinke dosis positieve energie, kunt zorgen dat je er deze feestdagen een mooi feest van kunt maken. En bij Kruidvat willen we situaties laten zien die herkenbaar zijn voor iedereen.'

Commercials social media
In aanloop naar kerst is via de social media kanalen van Kruidvat te zien hoe Lies zichzelf voorbereid op de feestdagen. Van het versieren van haar huis tot het regelen van cadeaus, nieuwe make-up of kerstaccessoires. Gelukkig heeft Kruidvat ook alles om te relaxen ná de feestdagen.

Met de feestdagen in het vooruitzicht vind je bij Kruidvat alle (beauty-)producten voor een Kruidvat-prijsje. Brenda Smith licht toe: 'Nederland kijkt uit naar de feestdagen of we nou flink kunnen uitpakken of dat we de dagen in klein gezelschap doorbrengen. We laten met behulp van Lies heel Nederland zien dat de mooiste dagen van het jaar echt niet duur hoeven te zijn en maken beauty toegankelijk en inspirerend voor iedereen.'
(PvWK)

Credits
De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met bureau DDB Unlimited en is vanaf 6 december 2021 te zien en horen onder andere via tv, radio, online en social.

opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
productiehuis: Annomann
post-productie: Crabsalad en Efraïm Gons
muziek: MassiveMusic
geluid: Earforce
media: Initiative en Greenhouse Group
concept: DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
offline edit: Marc Bechtold
PR: NewsLab

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken