Snowworld biedt 25 jaar echte sneeuw in Nederland

Snowworld biedt 25 jaar echte sneeuw in Nederland
  • Food-en-retail
  • 16 dec 2021 @ 10:30
  • 23049 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementConsumenten

Precies 25 jaar geleden opende SnowWorld haar eerste indoorskihal in Zoetermeer. Net buiten de stad werd een dak geplaatst over een helling en werd gepionierd met het maken van een kunstmatig sneeuwdek van dezelfde kwaliteit als in de Alpen.

De piste van 120 meter trok meteen al veel geïnteresseerden die vooral op zoek waren naar het complete wintersportgevoel. Zo verrees ook een restaurant met typisch Oostenrijkse gerechten, een après-ski-bar en een wintersportwinkel. Het concept sloeg aan en vormt tot op de dag van vandaag de basis van SnowWorld, dat inmiddels uit zeven locaties bestaat in Nederland, Duitsland en Frankrijk.

SnowWorld groeide in 25 jaar uit naar een beursgenoteerd bedrijf dat jaarlijks ruim drie miljoen gasten ontvangt en de laatste jaren met grote snelheid haar Europees marktleiderschap uitbouwde. Het succes van de formule is te danken aan de faciliteiten die het bedrijf biedt aan een brede mix van wintersporters. Zowel beginners, die skilessen volgen, als gevorderden die vooral op voorpret voor de skivakantie uit zijn. Daarnaast vinden de professionele wintersporters hun weg naar SnowWorld. De komst van een officieel erkende wedstrijdpiste in Landgraaf zorgde daarin voor een stroomversnelling. Naast officiële wedstrijden en trainingsweken van internationale professionele skiteams, is SnowWorld de thuisbasis van veel atleten die ook deze winter een gooi doen naar de medailles.

'SnowWorld ontwikkelt zich de laatste drie jaar in hoog tempo. Ons doel daarbij is wintersport voor iedereen bereikbaar maken', zegt Wim Hubrechtsen, CEO SnowWorld. 'We hebben veel expertise in huis. Daar staan we internationaal om bekend. 25 jaar ervaring benutten wij om vol vertrouwen te bouwen aan de toekomst. We zetten volop in op ultieme gastbeleving met hoogwaardige restaurantformules, bouwen we onze outdoor activiteiten stevig uit en past dit alles in een resort-strategie met naast hotels in Landgraaf en Neuss, de bouw van enkele nieuwe hotels.'

De route naar het Europees marktleiderschap kwam begin 2019 in een stroomversnelling door overnames van SnowPlanet, Skidome Rucphen en Terneuzen. Later volgde een meederheidsbelang in Alpenpark Neuss en deze maand opent SnowWorld haar nieuwste vestiging in Frankrijk in Amnéville.

Zo groeide SnowWorld in 25 jaar uit van een piste van 120 meter uit naar een organisatie met meer dan 90.000 m² echte sneeuw, ruim 30 restaurants en bars, 750 skileraren en meer dan 500 hotelbedden in drie landen. 'Onze ambities reiken verder', vervolgt Hubrechtsen, 'we willen een verdere Europese groei met diversifiëring met focus op een hoogwaardig product bieden dat toekomstbestendig is. Zo kunnen we niet alleen voorpret en voorbereiding bieden op een wintersport in de Alpen, maar zelfs een duurzaam alternatief zijn.'

SnowWorld draagt dankzij efficiënte koeltechnieken, ledverlichting, duizenden zonnepanelen en een actief duurzaamheidsbeleid Golden Greenkey certificeringen, vertelt hij trots aan MarketingTribune. 'Dat zien we zeker ook als onze plicht om ook de komende 25 jaar wintersport bereikbaar te kunnen houden.'
(PvWK)

Bekijk hieronder de video over 25 jaar SnowWorld 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken