Campagne liefde voor brood

Campagne liefde voor brood
  • Food-en-retail
  • 17 jan 2022 @ 15:52
  • 17177 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) start tijdens de Week van het Brood, een imagocampagne om de liefde voor brood weer aan te wakkeren. In Nederland is de Week van het Brood van maandag 17 t/m zaterdag 23 januari en in België van zaterdag 15 t/m 23 januari.

De week is afgetrapt door de mascotte van de campagne en Meester Boulanger Peter Bienefelt: ook wel bekend als de beste broodbakker van de wereld. Wat volgens NBC veel mensen niet weten is dat volkorenbrood de meeste goede voedingsstoffen bevat, omdat dit gemaakt wordt van de hele graankorrel. 'En juist de korrel zit vol goede voedingsstoffen die een gunstig effect hebben op je gezondheid.' Ook het Voedingscentrum adviseert daarom volkoren. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat je een lager risico hebt op verschillende ziektes, zoals hart- en vaatziekten, darmkanker en diabetes type 2, als je elke dag voldoende vezels binnenkrijgt.

Dit wordt in de nieuwe campagne, ontwikkeld door shopper marketing bureau Brompton Road, vertaald naar een ‘volkorenbroodmannetje’ die mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.

Onder het motto ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De campagne wordt gevoerd door bakkers en supermarkten in Nederland en België. In de winkels, online en in social media. 

De campagne is onderdeel van de tweejarige imagocampagne ‘Brood, een goed verhaal! Met graan uit Europa.’

Credits

Verantwoordelijke NBC; Jenneke van Elderen, Frank Janssen

Bureau: Brompton Road

Photography: Jaap Vork

Video: Made by Lions



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken