Campagne liefde voor brood
- Food-en-retail
- 17 jan 2022 @ 15:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 jan 2022 @ 15:52
- Sjaak Hoogkamer
Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) start tijdens de Week van het Brood, een imagocampagne om de liefde voor brood weer aan te wakkeren. In Nederland is de Week van het Brood van maandag 17 t/m zaterdag 23 januari en in België van zaterdag 15 t/m 23 januari.
De week is afgetrapt door de mascotte van de campagne en Meester Boulanger Peter Bienefelt: ook wel bekend als de beste broodbakker van de wereld. Wat volgens NBC veel mensen niet weten is dat volkorenbrood de meeste goede voedingsstoffen bevat, omdat dit gemaakt wordt van de hele graankorrel. 'En juist de korrel zit vol goede voedingsstoffen die een gunstig effect hebben op je gezondheid.' Ook het Voedingscentrum adviseert daarom volkoren. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat je een lager risico hebt op verschillende ziektes, zoals hart- en vaatziekten, darmkanker en diabetes type 2, als je elke dag voldoende vezels binnenkrijgt.
Dit wordt in de nieuwe campagne, ontwikkeld door shopper marketing bureau Brompton Road, vertaald naar een ‘volkorenbroodmannetje’ die mensen op een symbolische manier een steuntje in de rug geeft.
Onder het motto ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De campagne wordt gevoerd door bakkers en supermarkten in Nederland en België. In de winkels, online en in social media.
De campagne is onderdeel van de tweejarige imagocampagne ‘Brood, een goed verhaal! Met graan uit Europa.’
Credits
Verantwoordelijke NBC; Jenneke van Elderen, Frank Janssen
Bureau: Brompton Road
Photography: Jaap Vork
Video: Made by Lions
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing