Marian Verheij: 'Goede voeding bij Lidl voor iedereen haalbaar en betaalbaar'
- Food-en-retail
- 18 jan 2022 @ 10:40
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenStrategie
- 18 jan 2022 @ 10:40
- Peter van Woensel Kooy
Jubilerende retailketen Lidl pakt in 2022 door op het thema 'haalbaar en betaalbaar', gekoppeld aan gezondheid. Marian Verheij van Lidl Nederland licht toe. 'Veel wijzigingen worden door de consument niet eens opgemerkt.'
Lidl zet in op gezonder leven in een nieuwe campagne, meldden we vrijdag.
'Dit jaar is voor ons – zonder dat we daar zelf op aangestuurd hebben – positief begonnen door een uitgebreid artikel in De Groene Amsterdammer met de titel “Het geheim van Lidl”. In dit artikel wordt aangegeven dat Lidl ondanks het feit dat ze goedkoop is toch duurzaam kan zijn, omdat ze onzin weglaat', legt Marian Verheij, Hoofd Communicatie Lidl Nederland uit.
Gezonde voeding niet duurder
In 2022, het jaar waarin Lidl zijn vijfentwintigjarig jubileum in Nederland vieren, gaat de retailketen deze specifieke Lidl aanpak ook toepassen op gezonde voeding, vertelt Verheij MarketingTribune. 'We gaan bewijzen dat ook gezonde voeding niet duurder hoeft te zijn. We weten dat ook andere retailers zich op dit moment vol op gezonde voeding richten, maar dit was voor ons geen reden om daarvan af te zien. We hebben immers een onderscheidende aanpak.'
Juist in deze corona-tijd waarin ook het nieuwe kabinet zich vol op preventie gaat richten, is het volgens Lidl belangrijker dan ooit om ook klanten die financieel minder ruimte hebben, toch te ondersteunen om gezonder te gaan leven. 'Het waarmaken van gezonde voornemens blijkt voor veel mensen immers nog steeds geen haalbare kaart.'
Landelijke campagne en initiatieven
De eerste stap ‘naar buiten toe’ is de landelijke campagne die deze week start (zie de tvc in het venster hieronder, red.). In deze campagne wordt getoond dat bij Lidl een gezonde leefstijl voor iedereen eenvoudig ‘haalbaar en betaalbaar’ is. Later dit jaar worden hier nog activiteiten aan toegevoegd die aansluiten bij de specifieke aanpak van Lidl.
'Opvallende feiten die nu al te melden zijn, is dat Lidl voor de tiende keer uitgeroepen is tot de supermarkt die het beste en goedkoopste is in groente en fruit en dat we relatief meer dan andere supermarkten groente en fruit verkopen. Bekend is dat we in 2021 al definitief gestopt zijn met de verkoop van tabak en dat we geen energiedrankjes verkopen aan kinderen onder de veertien jaar. Daarnaast hebben we een groot aantal producten qua samenstelling aangepast waardoor ze vezelrijker, minder zout, suiker of vet bevatten en is het assortiment eiwitrijke, koolhydraatarme en gezonde tussendoortjes de afgelopen jaren enorm uitgebreid.' Het zijn volgens Lidl veelal wijzigingen die door de consument niet eens worden opgemerkt. 'Ook voorzien we de consument in onze filialen gratis van wekelijkse, gezonde en goedkope menu ideeën die geheel bestaan uit eigen Lidl-producten. En we participeren natuurlijk ook in het initiatief van de hele supermarktsector samen met het ministerie van VWS om in Nederland de Nutri-Score te introduceren', besluit Marian Verheij namens Lidl, vooruitblikkend op 2022.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Lidl
- marketing
- Lidl Nederland
- goedkoop is toch duurzaam kan zijn
- 25 jaar
- retail
- De Groene
- legt Marian Verheij
- merk
- haalbaar
- betaalbaar
- omdat ze onzin weg laat'
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing