Haarlemse startup Good Chef verkoopt in eerste jaar 10K plantbased meals

Haarlemse startup Good Chef verkoopt in eerste jaar 10K plantbased meals
  • Food-en-retail
  • 13 jan 2022 @ 08:00
  • 11727 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Rutger Anema, oprichter van Good Chef en voorheen hoofdredacteur Allerhande, timmert sinds eind 2020 aan de weg om Nederland aan plantaardig food te krijgen. Zijn team verkocht intussen ruim 10.000 maaltijden en is nu een crowdfundingcampagne gestart.

Plantaardig eten het nieuwe normaal
Vanwege de snelle opwarming van de aarde, komen steeds meer mensen tot het inzicht dat minder vlees eten nodig is, maar onze eetgewoontes aanpassen is nog niet zo gemakkelijk. Waarom het Anema wel bij een grote groep gelukt is, ligt volgens de ondernemer vooral aan dat hij dagelijkse gezonde maaltijden laat bereiden door chefs, die plantaardig zijn én van restaurantkwaliteit. 'Op deze manier maken we plantaardig eten dus super laagdrempelig. En niet onbelangrijk: klanten komen vaak terug indien ze het eenmaal een keer geproefd hebben, dus met de smaak zit het ook goed', aldus Anema (links op de foto). Door de gerechten in te vriezen, blijven smaak, structuur en voedingsstoffen behouden, de prijs laag en wordt food waste tegengegaan.

Groeien om meer impact te maken
Het doel is om nog meer huishoudens te stimuleren om over te gaan op plantaardig eten. Naast de online verkoop via de eigen website lopen er ook gesprekken met diverse supermarkten en flitsbezorgdiensten om de maaltijden in het assortiment op te nemen. Om de groei mogelijk te maken is Anema een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow: “We staan in de startblokken om de volgende stap te maken. Door mee te investeren deel je niet alleen mee in het succes van Good Chef, maar bouw je ook mee aan een gezondere planeet.” Anema’s ambities zijn wat dat betreft groot: Samen met zijn klanten wil hij zo groeien naar een klimaat positief bedrijf en heeft het als doel om een B-corp te worden in 2022. 'Investeren kan tot 11 februari 2022 via www.crowdaboutnow.nl/goodchef', roept Anema op.
(PvWK)

Lees ook: [interview] Rutger Anema (voorheen AH/Allerhande) start Good Chef

Over Good Chef
'We are chefs on a mission! Good Chef wil het makkelijker maken om minder vlees en meer groente te eten. Wij maken plantaardig eten het nieuwe normaal met onze heerlijke maaltijden bereid door onze chefs, bezorgd in heel Nederland. Wij vriezen onze gerechten in om smaak en voedingsstoffen te behouden en food waste tegen te gaan. Onze gerechten zijn duurzaam van ingrediënten tot en met de verpakking. Goed voor jezelf. Goed voor de planeet. Wij maken gerechten die zelfs de meest doorgewinterde carnivoor gaat overtuigen om plantaardig te eten. Onze gezonde maaltijden zijn van restaurantkwaliteit. Al onze gerechten zijn handgemaakt door onze chefs, bereid met 100% natuurlijke ingrediënten en bevatten minimaal 200 gram groente.'

(bron: Good Chef)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken