Kruidvat: ook voor deskundig gezondheidsadvies

Kruidvat: ook voor deskundig gezondheidsadvies
  • Food-en-retail
  • 17 jan 2022 @ 14:23
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De nieuwe campagne van Kruidvat is ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited en Eigen Fabrikaat en is vanaf 17 januari te zien en horen onder andere via tv, radio, online en social.

Met de nieuwe campagne wil Kruidvat laten zien ‘dat je gezond voelen echt voor iedereen toegankelijk is.’

Dit zien we volgens de retailer dan ook terug in de nieuwe commercial, waarin we het leven van single moeder Lies volgen. Al dat ‘moeten’, blijkt heel vermoeiend te zijn. Gelukkig staat de gediplomeerde Kruidvat (assistent) drogist klaar met goed advies om beter te ontspannen.

Brenda Smith, directeur Marketing en Customer Experience bij Kruidvat, zegt over de nieuwe campagne: ‘Kruidvat heeft in Nederland een heel grote naamsbekendheid, maar wat niet iedereen weet is dat er in al onze filialen gediplomeerde (assistent) drogisten werken die klanten goed advies kunnen geven. Of het nu gaat om de beste zelfzorgmedicatie om milde gezondheidsklachten te verlichten of om het verbeteren van de weerstand in de vorm van vitaminen. Iedereen kan terecht bij één van onze 3.900 deskundig opgeleide (assistent) drogisten, herkenbaar aan de groene blouse.’

Fitgirl Lies

In de nieuwe commercial zien we hoe Lies een echte fitgirl wil worden, mindful probeert te zijn en de nieuwste sporttrends probeert te omarmen.

En dat terwijl ze ook haar gezin moet runnen. Geen ideale combinatie en in de commercial opnieuw de basis voor veel grappige momenten. Smith vervolgt: ‘In de nieuwe commercial willen we laten zien dat wat iemands gezondheidsklachten ook zijn, ze voor deskundig advies terecht kunnen bij één van onze gediplomeerde Kruidvat (assistent) drogisten. En uiteraard doen we dat weer in de typische Lies-stijl: met humor.’

Credits:

Adverteerder:                       Kruidvat

Reclamebureau:                  DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

Productiehuis:                      Annomann

Post-productie:                    Crabsalad

Muziek:                                MassiveMusic

Geluid:                                 Earforce

Media:                                  Initiative en Greenhouse Group

Concept:                              DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat

Offline edit:                          Marc Bechtold

PR:                                      NewsLab

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken