Nutri-Score eerste helft 2022 ingevoerd

Nutri-Score eerste helft 2022 ingevoerd
  • Food-en-retail
  • 17 jan 2022 @ 08:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

De invoering van het nationale voedselkeuzelogo Nutri-Score staat in de eerste helft van 2022 geagendeerd. Intussen zijn verschillende foodmerken, zoals Iglo en Hak, maar ook supermarktketens, als Albert Heijn en Plus, al begonnen met het voedselkeuzelogo.

Dat maakt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) bekend. Al laat het ministerie zich voorzichtig uit. Woordvoerder Job Holzhauer spreekt op Distrifood van ‘het voornemen’ om het logo in te voeren. Eerder sprak het departement over het voornemen om medio 2021 te starten met de Nutri-Score. ‘Zoals eerder aangegeven, moet de invoering van Nutri-Score zorgvuldig worden voorbereid. Nadat de eerste uitkomsten van de wetenschappelijke evaluatie van het internationale wetenschappelijk comité gereed zijn, zal het besluit over de introductie van Nutri-Score in Nederland genomen worden.’

Blauwe formule
Intussen zijn verschillende foodmerken, zoals Iglo en Hak, maar ook supermarktketens, als Albert Heijn en Plus, al begonnen met het voedselkeuzelogo. Plus is intussen toe aan zijn derde Nutri-Score-pilot. De score is nu ook zichtbaar op de verpakkingen van ‘Uit de Keuken van Plus’, aldus het retailmedium. 'Het gaat onder andere om verschillende verse maaltijden, soepen, pizza’s en maaltijdsalades. Met de nieuwe pilot sorteert Plus voor op de landelijke introductie van het logo. AH doet hetzelfde. De blauwe formule liet nog voor de officiële aankondiging van VWS aan Distrifood weten te anticiperen op een snelle invoering. Zo’n 6000 huismerkproducten krijgen daarom alvast een Nutri-Score.' Lees hier verder.

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken