Nutri-Score eerste helft 2022 ingevoerd
- Food-en-retail
- 17 jan 2022 @ 08:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 17 jan 2022 @ 08:10
- Peter van Woensel Kooy
De invoering van het nationale voedselkeuzelogo Nutri-Score staat in de eerste helft van 2022 geagendeerd. Intussen zijn verschillende foodmerken, zoals Iglo en Hak, maar ook supermarktketens, als Albert Heijn en Plus, al begonnen met het voedselkeuzelogo.
Dat maakt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) bekend. Al laat het ministerie zich voorzichtig uit. Woordvoerder Job Holzhauer spreekt op Distrifood van ‘het voornemen’ om het logo in te voeren. Eerder sprak het departement over het voornemen om medio 2021 te starten met de Nutri-Score. ‘Zoals eerder aangegeven, moet de invoering van Nutri-Score zorgvuldig worden voorbereid. Nadat de eerste uitkomsten van de wetenschappelijke evaluatie van het internationale wetenschappelijk comité gereed zijn, zal het besluit over de introductie van Nutri-Score in Nederland genomen worden.’
Blauwe formule
Intussen zijn verschillende foodmerken, zoals Iglo en Hak, maar ook supermarktketens, als Albert Heijn en Plus, al begonnen met het voedselkeuzelogo. Plus is intussen toe aan zijn derde Nutri-Score-pilot. De score is nu ook zichtbaar op de verpakkingen van ‘Uit de Keuken van Plus’, aldus het retailmedium. 'Het gaat onder andere om verschillende verse maaltijden, soepen, pizza’s en maaltijdsalades. Met de nieuwe pilot sorteert Plus voor op de landelijke introductie van het logo. AH doet hetzelfde. De blauwe formule liet nog voor de officiële aankondiging van VWS aan Distrifood weten te anticiperen op een snelle invoering. Zo’n 6000 huismerkproducten krijgen daarom alvast een Nutri-Score.' Lees hier verder.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing