Vini Mini lanceert babyvoedingssupplementen tegen allergie
- Food-en-retail
- 12 jan 2022 @ 15:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketingStartup
- 12 jan 2022 @ 15:27
- Peter van Woensel Kooy
Laurie Lancee en Jozien Boersma bedachten het merk Vini Mini: gezonde, gemakkelijke en betrouwbare voedingssupplementen die bijdragen om bij baby’s een voedselallergie te voorkomen. Een USP volgens de dames.
Zeven procent van alle baby’s in Nederland heeft een voedselallergie. Dit aantal is de afgelopen tien jaar verdubbeld en neemt steeds verder toe. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt echter dat een risico op een pinda- en ei-allergie verkleint door baby’s vroegtijdig en regelmatig pinda’s en ei te laten eten. 'Het is net zo belangrijk voor baby’s met aanleg voor een voedselallergie als voor baby’s die dit niet hebben', aldus Lancee en Boersma die uit eigen ervaring spreken als moeder.
Nieuw op de markt
Door geleidelijke gewenning kunnen allergische reacties worden voorkomen. 'Maar voor veel ouders is het toevoegen van allergenen aan de voeding van hun baby een ingewikkeld en tijdrovend proces. Hier wil Vini Mini een oplossing bieden. Met gezonde, gemakkelijke en betrouwbare voedingssupplementen voor baby’s, die gebaseerd zijn op wetenschappelijk onderzoek en richtlijnen van artsen', vertellen ze. 'In kleine stapjes, afhankelijk van de allergiegevoeligheid van de baby, wordt met "Mijn eerste pinda in 3 of 6 stappen" de hoeveelheid pinda rustig opgebouwd. De poeder uit zakjes of capsules zijn makkelijk te mengen met de eerste hapjes. Daarna is het belangrijk om wekelijks pinda te blijven geven. Hiervoor kan de "mijn eerste pinda Opvolgkit" worden gebruikt.' Onbezorgde en gezonde babylevens zonder voedselallergie en geruste ouders zijn het doel van hun onderneming. De pinda-supplementen van Vini Mini komen nu op de markt.
Meer info klik hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing