AD-onderzoek: 'Prijzen in supermarkt zijn juist gedaald'
- Food-en-retail
- 14 feb 2022 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenOnderzoek
- 14 feb 2022 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
De prijzen in de Nederlandse supermarkten zijn afgelopen maand niet drastisch gestegen, maar juist gedaald. In ieder geval bij Albert Heijn en Jumbo.
Dat is de opvallende conclusie uit de nieuwste versie van de prijspeiling waarmee dagblad het AD is begonnen. De conclusie is in tegenspraak met metingen van het Centraal Bureau voor de Statistiek, dat onlangs juist bij de inflatiecijfers met een stijging van de prijzen van eten en drinken met 4,3 procent in januari naar buiten kwam, signaleert retailmedium Distrifood.
AH en Jumbo goedkoper, Plus stabiel
Het AD meet maandelijks bij dezelfde AH, Jumbo en Plus een pakket A-merken en versproducten. Ten opzichte van de eerste meting op 10 januari zijn Albert Heijn en Jumbo goedkoper en is Plus exact gelijkgebleven in prijs. ‘De strijd van de supermarkten om de prijzen zo laag mogelijk te houden, is dus merkbaar’, volgens de krant. Jumbo is de goedkoopste van de drie in de prijspeiling, het mandje kost daar €24,39, €0,43 minder dan bij de eerste peiling. Albert Heijn is €0,66 goedkoper naar €25,97. Plus blijft stabiel op €26,01. ‘Als we inzoomen op de bonnetjes zien we bijvoorbeeld dat AH en Plus flink wat marge van de cola hebben gehaald.’
(bronnen: AD en Distrifood, foto: Anna Shvets / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing