ErasmusMC presenteert gezonde 'vending machines'
- Food-en-retail
- 23 feb 2022 @ 08:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodOnderzoek
- 23 feb 2022 @ 08:19
- Peter van Woensel Kooy
Kinderarts Koen Joosten opende vier gezonde vending-automaten, de ‘Healthy Food Wall’ en de ‘Healthy Frigde’, in het ErasmusMC ziekenhuis Rotterdam. Smaakt naar meer?
Medewerkers, patiënten en bezoekers kunnen verse en gezonde lunchgerechten, tussendoortjes en avondmaaltijden kopen.
Het zou ook iets voor in andere ziekenhuizen maar ook op scholen kunnen zijn, waar dikwijls de vette hap van dubieuze komaf en mierzoete frisdrank nog de overhand heeft in kantines en automaten.
'Een belangrijke stap om een voorbeeldfunctie te hebben om het voedingsaanbod in het ErasmusMC gezonder te maken en te verduurzamen. De automaten maken deel uit van een landelijk project “Goede Zorg Proef Je”', aldus Joosten. Het ErasmusMC is met de nieuwe vendfing-automaten een van de elf voorhoede ziekenhuizen in Nederland, voegt hij toe. 'In Nederland staan 250.000 vending automaten waarvan de meeste ongezonde producten bevatten. De ambitie is om al deze automaten de komende vijf jaar te voorzien van gezonde producten', aldus de kinderarts. Bekijk ook het interview op 24 februari '22 over gezonde automatieken met Anouk Smulders, hieronder.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ErasmusMC
- gezond
- vers
- food
- Healthy Food Wall
- trend
- Koen Joosten
- vending-automaten
- gezond
- gezond
- nieuw
- merk
- lunchgerechten
- Rotterdam
- Healthy Frigde
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing