Hooghoudt lanceert twee gelagerde jenevers
- Food-en-retail
- 28 feb 2022 @ 12:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 feb 2022 @ 12:09
- Sjaak Hoogkamer
Familie distilleerderij Hooghoudt lanceert in maart twee ultra premium gelagerde jenevers. Beiden zijn in 1998 gestookt door de derde en vierde generatie Hooghoudt en als single malt op oude ex-Oloroso vaten gelegd.
Nu 23 jaar later zijn ze verrijkt met gedistilleerde botanicals en worden ze als Single Barrel Jenever in de markt gezet.
Martijn Keesmaat (staand op de foto hierboven) Commercieel Directeur bij Hooghoudt: ‘De Aged 23 is de eerste editie in een serie van 5 exceptionele ex-Oloroso vaten waarmee we de komende 5 jaar met elk een ode aan een generatie Hooghoudt brengen. De Aged 16 is één van 7 vaten die na 7 jaar per ongeluk met nieuwe moutwijn is bijgevuld waarmee de teller weer op nul gezet werd. Het resultaat van deze actie is even origineel als smakelijk: De diepgang van een 23 jaar gelagerde vloeistof en tegelijk het karakter van een 16 jaar gelagerde spirit.’
Wij beheersen de kunst van het distilleren en blenden van botanicals
Hooghoudt is volgens Keesmaat ‘al meer dan 133 jaar en 5 generaties op zoek naar de beste geuren, kleuren en smaken uit de natuur.’ Ze laten zich hierbij naar eigen zeggen niet tegenhouden door conventies, maar zoeken juist de grenzen op waardoor ze binnen traditionele categorieën nieuwe, relevante smaakbelevingen kunnen neerzetten zonder de bestaande liefhebber af te schikken. Keesmaat: ‘Wij richten ons met de Aged 16 en 23 op de liefhebber van gelagerde dranken en met name de Single Malt Whisky liefhebber, maar doen dit vanuit de kracht van jenever, waar onze historie en passie ligt. Waar de meeste gelagerde spirits af zijn als ze uit het vat komen, gaat jenever verder. Wij beheersen namelijk de kunst van het distilleren en blenden van botanicals. We kijken naar het smaakprofiel van de moutwijn uit elk individueel vat en versterken dit met een eigen blend van gedistilleerde botanicals. Hiermee opent Hooghoudt een compleet nieuwe smaakwereld voor de whiskykenner, jeneverdrinker, en nieuwe ontdekkers. Je zou onze Aged 23 het kroonjuweel van jenever in de 21e eeuw mogen noemen en de Aged 16 onze charismatische prins met een licht rebels karakter.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




