Hooghoudt lanceert twee gelagerde jenevers
- Food-en-retail
- 28 feb 2022 @ 12:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 feb 2022 @ 12:09
- Sjaak Hoogkamer
Familie distilleerderij Hooghoudt lanceert in maart twee ultra premium gelagerde jenevers. Beiden zijn in 1998 gestookt door de derde en vierde generatie Hooghoudt en als single malt op oude ex-Oloroso vaten gelegd.
Nu 23 jaar later zijn ze verrijkt met gedistilleerde botanicals en worden ze als Single Barrel Jenever in de markt gezet.
Martijn Keesmaat (staand op de foto hierboven) Commercieel Directeur bij Hooghoudt: ‘De Aged 23 is de eerste editie in een serie van 5 exceptionele ex-Oloroso vaten waarmee we de komende 5 jaar met elk een ode aan een generatie Hooghoudt brengen. De Aged 16 is één van 7 vaten die na 7 jaar per ongeluk met nieuwe moutwijn is bijgevuld waarmee de teller weer op nul gezet werd. Het resultaat van deze actie is even origineel als smakelijk: De diepgang van een 23 jaar gelagerde vloeistof en tegelijk het karakter van een 16 jaar gelagerde spirit.’
Wij beheersen de kunst van het distilleren en blenden van botanicals
Hooghoudt is volgens Keesmaat ‘al meer dan 133 jaar en 5 generaties op zoek naar de beste geuren, kleuren en smaken uit de natuur.’ Ze laten zich hierbij naar eigen zeggen niet tegenhouden door conventies, maar zoeken juist de grenzen op waardoor ze binnen traditionele categorieën nieuwe, relevante smaakbelevingen kunnen neerzetten zonder de bestaande liefhebber af te schikken. Keesmaat: ‘Wij richten ons met de Aged 16 en 23 op de liefhebber van gelagerde dranken en met name de Single Malt Whisky liefhebber, maar doen dit vanuit de kracht van jenever, waar onze historie en passie ligt. Waar de meeste gelagerde spirits af zijn als ze uit het vat komen, gaat jenever verder. Wij beheersen namelijk de kunst van het distilleren en blenden van botanicals. We kijken naar het smaakprofiel van de moutwijn uit elk individueel vat en versterken dit met een eigen blend van gedistilleerde botanicals. Hiermee opent Hooghoudt een compleet nieuwe smaakwereld voor de whiskykenner, jeneverdrinker, en nieuwe ontdekkers. Je zou onze Aged 23 het kroonjuweel van jenever in de 21e eeuw mogen noemen en de Aged 16 onze charismatische prins met een licht rebels karakter.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
- Pepsi en Vrumona lanceren grote... 16-04-2025
- Hema kiest voor Nedap bij... 15-04-2025
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren... 15-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management