Investeringen Duitsland drukken winst Coolblue

Investeringen Duitsland drukken winst Coolblue
  • Food-en-retail
  • 18 feb 2022 @ 11:26
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Coolblue heeft het afgelopen jaar zijn omzet zien toenemen naar 2,34 miljard euro, een groei van 18 procent. Onder de streep blijft 39,2 miljoen euro over, 21,9 miljoen minder dan het jaar ervoor.

Dat laatste ligt vooral aan investeringen in diensten en uitbreiding in het buitenland. Coolblue investeerde de afgelopen tijd fors in energiedienst Coolblue Energie en de activiteiten in Duitsland. Die resultaten zijn lager dan vorig jaar, maar het bedrijf laat weten tevreden te zijn met de in 2021 getoonde ontwikkelingen, die een solide basis zouden vormen voor verdere groei dit jaar.

Die groei zit vooral in Duitsland, waar Coolblue in 2020 begon met bezorgen. Het afgelopen jaar haalde Coolblue 94 miljoen euro uit de activiteiten in Duitsland. Logischerwijs zet het bedrijf dit jaar meer in op uitbreiding in dat land. De activiteiten worden in Noordrijn-Westfalen dit jaar uitgebreid, specifiek de bezorging van orders en de opening van nieuwe winkels. Uiteindelijk mikt Coolblue op een omzet van 1 miljard euro in Duitsland in 2025.

Ceo Pieter Zwart (op foto boven, samen met Daphne Smit, CFO): ‘We willen honderdduizend klanten in Nederland blij maken door ze te helpen energie te besparen. Ook gaan we ons fiets- en bezorgnetwerk uitbreiden in Nederland, België en Duitsland. En we gaan meer winkels openen, in Groningen, Den Bosch, Essen in Duitsland en minimaal één in België.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken