Investeringen Duitsland drukken winst Coolblue
- Food-en-retail
- 18 feb 2022 @ 11:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 feb 2022 @ 11:26
- Sjaak Hoogkamer
Coolblue heeft het afgelopen jaar zijn omzet zien toenemen naar 2,34 miljard euro, een groei van 18 procent. Onder de streep blijft 39,2 miljoen euro over, 21,9 miljoen minder dan het jaar ervoor.
Dat laatste ligt vooral aan investeringen in diensten en uitbreiding in het buitenland. Coolblue investeerde de afgelopen tijd fors in energiedienst Coolblue Energie en de activiteiten in Duitsland. Die resultaten zijn lager dan vorig jaar, maar het bedrijf laat weten tevreden te zijn met de in 2021 getoonde ontwikkelingen, die een solide basis zouden vormen voor verdere groei dit jaar.
Die groei zit vooral in Duitsland, waar Coolblue in 2020 begon met bezorgen. Het afgelopen jaar haalde Coolblue 94 miljoen euro uit de activiteiten in Duitsland. Logischerwijs zet het bedrijf dit jaar meer in op uitbreiding in dat land. De activiteiten worden in Noordrijn-Westfalen dit jaar uitgebreid, specifiek de bezorging van orders en de opening van nieuwe winkels. Uiteindelijk mikt Coolblue op een omzet van 1 miljard euro in Duitsland in 2025.
Ceo Pieter Zwart (op foto boven, samen met Daphne Smit, CFO): ‘We willen honderdduizend klanten in Nederland blij maken door ze te helpen energie te besparen. Ook gaan we ons fiets- en bezorgnetwerk uitbreiden in Nederland, België en Duitsland. En we gaan meer winkels openen, in Groningen, Den Bosch, Essen in Duitsland en minimaal één in België.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kleine campagne Heinz tegen groot probleem
- [column] Battle of the smartphones
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt winkeldiefstal onder...
- Dennis van de Sande van Royal Swinkels: 'Mark Ritson's...
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing