Nivea steunt Voedselbank
- Food-en-retail
- 1 mrt 2022 @ 05:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 mrt 2022 @ 05:47
- Sjaak Hoogkamer
De komende twee weken doneert Nivea bij aankoop van elk 1+1 actieproduct bij Etos een product aan de Voedselbank. Het initiatief is onderdeel van Nivea’s wereldwijde #ShareTheCare campagne.
Op basis van voorgaande acties is de verwachting dat ongeveer 160.000 producten* gedoneerd gaan worden aan de Voedselbanken in Nederland.
De uiteindelijke producten worden gekozen in samenwerking met de Voedselbank en zo afgestemd op de behoeften van hun klanten. De actie loopt van 28 februari tot en met 13 maart in alle filialen van drogisterij Etos.
Leo Wijnbelt, voorzitter Voedselbanken Nederland: ‘Armoede omvat veel meer dan te weinig geld voor eten, want ook persoonlijke verzorgingsproducten, zoals shampoo en handzeep, kunnen veel van onze klanten zich niet veroorloven. De behoefte aan dit soort producten is groot. Daarom zijn we ontzettend blij om de handen ineen te slaan met Nivea. Met de landelijke omvang van deze doneeractie en het feit dat we het aanbod kunnen afstemmen op de behoeften van onze klanten, kunnen we velen van hen helpen.’
Met onze #SharetheCare initiatieven willen we mensen inspireren ook te delen, want kleine gebaren kunnen een groot verschil maken
Karin de Koning, country manager Benelux bij Beiersdorf, het moederbedrijf van NIVEA: ‘Wij vinden het belangrijk om voor elkaar te zorgen en elkaar te helpen, overal ter wereld. Met onze #SharetheCare initiatieven willen we mensen inspireren dit te doen, want kleine gebaren kunnen een groot verschil maken. We zijn dan ook ontzettend trots op onze samenwerking met Voedselbanken Nederland. Hiermee geven we hen die het extra hard nodig hebben, een steuntje in de rug met fijne verzorgingsproducten.’
In Nederland leven een miljoen mensen onder de armoedegrens. Voedselbanken Nederland helpt deze mensen, door hen op wekelijkse basis te ondersteunen met pakketten. In het algemeen gaat het hier om voedingsmiddelen, maar ook andere essentiële producten, zoals wasmiddel, shampoo of deodorant, worden aangeboden. Ook hierin zijn voedselbanken afhankelijk van donaties van bedrijven.
*Dit aantal is een inschatting op basis van eerdere promoties en geeft geen garantie. Het aantal gedoneerde producten hangt af van hoeveel producten er uiteindelijk in de actieweken worden verkocht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing