Jumbo neemt groter belang in Gorillas

Jumbo neemt groter belang in Gorillas
  • Food-en-retail
  • 28 mrt 2022 @ 10:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mississippi Ventures, het investeringsfonds van Jumbo familie Van Eerd, neemt een financieel belang in Gorillas. Daarnaast wordt Gorillas voor meerdere jaren een belangrijke cosponsor van wielerploeg Team Jumbo-Visma.

Onlangs maakte Jumbo al bekend dat het, als eerste concrete stap in het partnership, de magazijnen van Gorillas in Nederland en België belevert met producten. Naast bekende A-merken levert Jumbo een selectie artikelen van het eigen huismerk, alsook de voedingswaren uit het La Place aanbod. Jumbo en Gorillas werken daarnaast nog aan meerdere initiatieven om de strategische samenwerking verder uit te breiden, zoals door middel van co locatie in de binnensteden.

Sponsoring en investering

De toetreding van Gorillas als sponsor bij Team Jumbo-Visma zal nog dit wielerseizoen plaatsvinden, naar verwachting in de Tour de France.

Naast onder meer Jumbo, Visma en Hema prijkt vanaf dan ook Gorillas op het tenue van de topwielrenners. De komende weken zal ook de financiële investering van Mississippi Ventures in Gorillas worden gedaan. De partijen kiezen ervoor geen financiële details bekend te maken over de transacties.

Nauwe samenwerking

Ton van Veen, CFO bij de Koninklijke Jumbo Food Groep: ‘In de snelgroeiende markt voor het thuisbezorgen van boodschappen hebben Jumbo en Gorillas veel baat bij elkaars positie. Met het zetten van deze nieuwe stappen geven we verder vorm aan ons partnership. Bij Jumbo zien we veel potentieel in instant bezorging, waarmee we nieuwe klantengroepen in de grote steden kunnen aanboren. Verdere uitbreiding van onze samenwerking, waaronder het aanbieden van de snelle bestelservice van Gorillas via onze eigen onlinekanalen, wordt op dit moment samen met Gorillas uitgewerkt. Ook onze zelfstandig ondernemers worden bij dit proces betrokken. Door nauw samen te werken kunnen we nog beter inspelen op de veranderende wensen en behoeften van onze klanten.’ 

Logische match

Sadik Cevik, General Manager van Gorillas Nederland: ‘Nederland is een belangrijke markt voor Gorillas. Het is daarom van grote waarde om intensief samen te werken met een bedrijf als Jumbo dat de markt goed kent en altijd vooruit denkt en naar de toekomst kijkt. Met de kapitaalinvestering van Mississippi Ventures en het sponsorschap van Team Jumbo-Visma breiden wij ons partnerschap verder uit.’

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken