Maxim Hartman confronteert 'vlees'

Maxim Hartman confronteert 'vlees'
  • Food-en-retail
  • 7 mrt 2022 @ 17:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Nationale Week Zonder Vlees is vijf jaar geleden niet zonder reden gestart: minder vlees eten staat gelijk aan een positieve impact voor mens, dier en milieu. Dat is niet te ontkennen en daar sluit ook televisiemaker, presentator en acteur Maxim Hartman zich volledig bij aan.

Voor de Week Zonder Vlees lanceert hij in samenwerking met LikeMeat een video waarin niet consumenten worden aangesproken om hun gedrag te veranderen, maar het vlees zelf op z’n nummer wordt gezet.

‘Ik ga graag de confrontatie aan en dit keer met een vieze speklap. Plantaardig is net zo lekker, dus waarom zou je daar niet voor kiezen,’ aldus Maxim. Samen met LikeMeat creëert hij meer aandacht voor de vraag waarom vlees als product eigenlijk nog bestaat. In plaats van vleeseters aan te spreken om vaker voor een vega(n) optie te kiezen, voelt Maxim het vlees liever stevig aan de tand.

De video toont Maxim in een donkere confrontatieruimte, waar hij tegenover een stuk vlees zit. Maxim confronteert de speklap met het feit dat vlees eten niet meer kan. En zoals we hem kennen wordt de harde waarheid zonder er doekjes om te winden meegedeeld.

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken