Miljoeneninvestering voor pakketvervoerder mySendle

Miljoeneninvestering voor pakketvervoerder mySendle
  • Food-en-retail
  • 8 mrt 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WebDistributieWinkelen

De Nederlandse startup mySendle heeft een investering opgehaald van ‘meerdere miljoenen’. Dat laat de onderneming bij monde van woordvoerder Casper Plat vandaag weten.

Deze investering volgt volgens hem op een jaar dat volledig in het teken stond van de ontwikkeling van het platform. De financiële injectie worden gebruikt voor een intensieve marketingcampagne. Deze focust op de belangrijkste onderscheidende kenmerken van mySendle. 'We zijn voordelig, bieden aflevergarantie, werken duurzaam en hanteren geen toeslagen. Ons platform is bovendien zeer gebruiksvriendelijk.' mySendle zet op dit moment commercials in op radio- en televisie, buitenreclame langs snelwegen en online kanalen. De campagne loopt vier weken en wordt gedurende het jaar meerdere keren herhaald.

mySendle is gevestigd in Dordrecht en is opgericht door ondernemers die hun sporen in de wereld van pakketverzending verdiend hebben. 'Er is ruimte voor een partij die deze vorm van dienstverlening anders doet. Dat is de reden dat we ermee begonnen zijn', verklaart Plat. 'Veel vervoerders hanteren momenteel de ene toeslag na de andere en confronteren hun klanten met voortdurend stijgende kosten. Onze filosofie is juist om internationaal verzenden betaalbaar te houden en zo mensen bij elkaar te brengen. Dat zit in ons DNA. Dat is nadrukkelijk anders dan de concurrentie doet. We hebben inmiddels in meerdere landen kantoren.' Plat benadrukt dat altijd maatwerk wordt toegepast. ,,We zitten niet vast aan specifieke infrastructuren en werken in elk deel van de wereld met partners die zowel duurzaam als kwalitatief zijn. Dat is meer dan ooit belangrijk en echt van deze tijd.' De onderneming bestaat sinds 2017 en groeit snel in volume en omzet, zegt Plat. 'Het onderstreept onze relevantie in de markt. Zowel zakelijke als particuliere klanten weten ons steeds beter te vinden.' Marketing is daarbij onontbeerlijk. 'Om de volgende stap te kunnen zetten was daarom een financiële injectie noodzakelijk. Die is er nu en stelt ons in staat om nog sneller te groeien.'

Perspectief
Plat geeft aan dat mySendle als ambitieus en disruptief omschreven moet worden in de huidige markt. 'We willen zaken fundamenteel anders aanpakken dan de concurrentie. Klantvriendelijk en tegen voordelige voorwaarden. Juist in de huidige – zeer turbulente - tijden is het essentieel dat klanten stabiliteit ervaren bij hun vervoerder. Zowel als het gaat om de dienstverlening als om prijzen. Daarnaast is duurzaamheid een belangrijk thema. mySendle brengt al deze elementen samen en combineert deze bovendien met een uiterst gebruiksvriendelijk platform dat volledig in eigen huis door onze programmeurs gebouwd is.' Hij is optimistisch over de toekomst van mySendle. 'Er is heel veel vraag naar het internationaal verzenden van pakketten. Die markt groeit – zeker na Corona – alleen maar verder de komende jaren. We ontwikkelen ons platform verder en gaan ook voor het verder uitrollen van mySendle in Europa.'
Kijk voor meer informatie op www.mysendle.com en zie de film hieronder.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken