Dochteronderneming Hellofresh over de kop
- Food-en-retail
- 1 apr 2022 @ 13:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WebWinkelenFood
- 1 apr 2022 @ 13:14
- Peter van Woensel Kooy
Hellofreshgo, het dochterbedrijf van Hellofresh dat gezonde snackautomaten levert aan zakelijke klanten is een insolventieprocedure gestart.
Dat meldt onze zustertitel Twinkle. Insolventie is een verkoepelende term van alle gevallen waarin een natuurlijk persoon of een onderneming financieel onvermogend is en niet meer aan zijn schuldverplichtingen kan voldoen.
Het bedrijf werd eind 2017 gelanceerd en plaatste bij verschillende bedrijven in Duitsland een lunchkoelkast, die bevoorraad werd met verse maaltijden en snacks. Klanten van Hellofreshgo zijn onder meer Bosch, Flixbus en Zalando. Door de covid-19-pandemie zijn steeds meer mensen thuis gaan werken, waardoor het concept niet houdbaar bleek.
De verkoop werd enige tijd op peil gehouden met behulp van kortingsacties, zo vertelt curator Stephanie Hotopp aan Gründerszene. Helaas was dat niet genoeg: ‘De verkoopcijfers konden niet worden verhoogd zoals verwacht.’ Hotopp is in gesprek met verschillende partijen die het bedrijf over zouden willen nemen.
De faillissementsaanvraag heeft geen financiële impact op Hellofresh, het bedrijf heeft volgens een woordvoerder een ‘puur financieel minderheidsbelang’ in Hellofreshgo.
(bronnen: Twinkle en Gründerszene).
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing