Etos brengt ode aan alle moeders deze moederdag

Etos brengt ode aan alle moeders deze moederdag
  • Food-en-retail
  • 26 apr 2022 @ 09:50
  • 19390 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelenCreatie

Etos viert in de nieuwe moederdagcampagne de wonderlijke connectie tussen moeder en kind. Dezelfde humor. Zelfde blik. Dezelfde oren. Zelfde tic. Hetzelfde loopje. Dezelfde genen. Zelfde smaak. Dezelfde tenen.

De band met je moeder is iets heel bijzonders. Van biologische moeder tot bonusmoeder, je gaat steeds meer lijken op degene die jou heeft grootgebracht. Waar je mee omgaat word je immers mee ‘besmet’, stellen de creatieven betrokken bij de nieuwe Etos-campagne. Dit wonderlijke fenomeen wordt gevierd in de nieuwe Moederdag-campagne, ontwikkeld door Neew. Niet ‘Papa' maar ‘Mama, ik lijk steeds meer op jou' is nu de dragende tekst.

Voor de campagne is samengewerkt met jonge singer-songwriter Zoë Low, die het bekende nummer 'Papa' van Stef Bos op eigentijdse en kwetsbare wijze heeft vertolkt voor alle moeders van Nederland. Klik op deze link voor de behind the scenes clip.

Timon Zijderlaan, creative lead bij Neew: 'Dit is de tweede campagne binnen het nieuwe "Lang leve je lijf" thema van Etos. De strategie is om mensen zich te laten verwonderen over hoe bijzonder en waardevol hun lijf eigenlijk is. Want hoe kostbaarder je jouw lijf vindt, hoe beter je ervoor zorgt. Rond Moederdag verwonderen we ons over het bijzondere spiegelgedrag en de liefde die je in elke vezel van je lijf voelt voor je moeder.'

Social ode’s
Het lied ‘Mama’ is te horen onder de TV commercial en kan volledig beluisterd worden op Zoë Low’s Spotify of via Etos.nl/moederdag. Maar nog interessanter; het lied is beschikbaar in de muziekbibliotheken van Instagram en TikTok. Zo speelt Etos slim in op gedrag dat je veel ziet rond Moederdag: de behoefte om via social media je moeder in het zonnetje te zetten. Die foto’s en video’s kunnen nu voorzien worden van het perfecte liedje. De drogisterij wordt zo op natuurlijke wijze onderdeel van Moederdag.

Bekijk in het venster hieronder twee campagne-uitingen en de bijbehorende TV commercial.
(PvWK)

Credits

Bureau: Neew

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Marloes van Apeldoorn, Madelon Altena-Bogers

Productie: Hazazah

Regisseur: Jacobine van Hellemond

Post productie en muziek: Post Office

Fotografie: Bibian Bingen



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken