Etos brengt ode aan alle moeders deze moederdag
- Food-en-retail
- 26 apr 2022 @ 09:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelenCreatie
- 26 apr 2022 @ 09:50
- Peter van Woensel Kooy
Etos viert in de nieuwe moederdagcampagne de wonderlijke connectie tussen moeder en kind. Dezelfde humor. Zelfde blik. Dezelfde oren. Zelfde tic. Hetzelfde loopje. Dezelfde genen. Zelfde smaak. Dezelfde tenen.
De band met je moeder is iets heel bijzonders. Van biologische moeder tot bonusmoeder, je gaat steeds meer lijken op degene die jou heeft grootgebracht. Waar je mee omgaat word je immers mee ‘besmet’, stellen de creatieven betrokken bij de nieuwe Etos-campagne. Dit wonderlijke fenomeen wordt gevierd in de nieuwe Moederdag-campagne, ontwikkeld door Neew. Niet ‘Papa' maar ‘Mama, ik lijk steeds meer op jou' is nu de dragende tekst.
Voor de campagne is samengewerkt met jonge singer-songwriter Zoë Low, die het bekende nummer 'Papa' van Stef Bos op eigentijdse en kwetsbare wijze heeft vertolkt voor alle moeders van Nederland. Klik op deze link voor de behind the scenes clip.
Timon Zijderlaan, creative lead bij Neew: 'Dit is de tweede campagne binnen het nieuwe "Lang leve je lijf" thema van Etos. De strategie is om mensen zich te laten verwonderen over hoe bijzonder en waardevol hun lijf eigenlijk is. Want hoe kostbaarder je jouw lijf vindt, hoe beter je ervoor zorgt. Rond Moederdag verwonderen we ons over het bijzondere spiegelgedrag en de liefde die je in elke vezel van je lijf voelt voor je moeder.'
Social ode’s
Het lied ‘Mama’ is te horen onder de TV commercial en kan volledig beluisterd worden op Zoë Low’s Spotify of via Etos.nl/moederdag. Maar nog interessanter; het lied is beschikbaar in de muziekbibliotheken van Instagram en TikTok. Zo speelt Etos slim in op gedrag dat je veel ziet rond Moederdag: de behoefte om via social media je moeder in het zonnetje te zetten. Die foto’s en video’s kunnen nu voorzien worden van het perfecte liedje. De drogisterij wordt zo op natuurlijke wijze onderdeel van Moederdag.
Bekijk in het venster hieronder twee campagne-uitingen en de bijbehorende TV commercial.
(PvWK)
Credits
Bureau: Neew
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Marloes van Apeldoorn, Madelon Altena-Bogers
Productie: Hazazah
Regisseur: Jacobine van Hellemond
Post productie en muziek: Post Office
Fotografie: Bibian Bingen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Marloes van Apeldoorn
- Madelon Altena-Bogers
- moederdag
- Hazazah
- Etos
- mama
- tvc
- Neew
- Bibian Bingen
- Post Office
- Jacobine van Hellemond
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing