Albert Heijn viert 135-jarig bestaan
- Food-en-retail
- 27 mei 2022 @ 10:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 mei 2022 @ 10:22
- Sjaak Hoogkamer
Vandaag, vrijdag 27 mei 2022, bestaat Albert Heijn 135 jaar. Wat begon als kruidenierswinkel is volgens de supermarktketen ‘door de jaren heen uitgegroeid tot de supermarkt die beter eten bereikbaar maakt voor iedereen.’
Albert Heijn telt inmiddels meer dan 100.000 collega’s, 1.150 winkels, acht Home Shop Centers en zes DC’s.
Sinds de 21-jarige Albert Heijn in 1887 de kleine kruidenierswinkel van zijn vader overnam, is er volgens de super veel gebeurd. Op de Zaanse Schans opende in 1967 een openluchtmuseum met het originele interieur van de kruidenierszaak die 135 jaar geleden voor het eerst haar deuren opende in Oostzaan. In de Albert Heijn Museumwinkel komen ieder jaar meer dan 200.000 bezoekers. Jaarlijks zorgen vrijwilligers er vanaf maart voor dat de winkel openblijft en dat bezoekers de historie van Albert Heijn hier kunnen beleven.
Veranderingen door de jaren heen
In 135 jaar heeft Albert Heijn ‘veel zien veranderen en beweegt tot op de dag van vandaag nog steeds mee met de maatschappij.’
Albert Heijn introduceerde spaaracties waarmee luxeproducten zoals een koelkast, draagbare radio, elektrische blikopener, naaimachine en een verrekijker met hoge kortingen gekocht konden worden. Albert Heijn zorgde daarnaast ook voor de komst van de Bonuskaart, de streepjescode, de komst van diverse nieuwe fruit- en groentesoorten (zoals kiwi en mango). Om stil te staan bij deze mijlpaal van het 135-jarig bestaan, produceerde de super een korte film waarin te zien is hoe Albert Heijn naar eigen zeggen onder andere technologie, thuisbezorgen en beter eten 135 jaar bereikbaar maakt voor de klant.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing