'Kinderen onbeschermd tegen voedselmarketeers'
- Food-en-retail
- 18 mei 2022 @ 08:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PolitiekFood
- 18 mei 2022 @ 08:44
- Peter van Woensel Kooy
De EU komt enthousiast met een update van tien jaar oude aanbevelingen, maar elk land moet er wel zelf mee aan de slag. Volgens de WHO heeft het voedselmarketingbeleid intussen 'niets' opgeleverd.
BIK+ heet het nieuwe kindje van de Europese Commissie, een ‘Better Internet for Kids.’ Dat plusje geeft aan dat het een nieuwe, verbeterde versie is. In 2012 werd BIK gelanceerd om kinderen een veilig gebruik van internet te garanderen. De rechten van het kind moeten in het digitale domein nog beter beschermd worden. De Commissie kondigde de nieuwe BIK+-strategie op 11 mei 2022 aan. 'In de afgelopen tien jaar zijn digitale technologieën en de manier waarop kinderen ze gebruiken dramatisch veranderd. De meeste kinderen gebruiken hun smartphones dagelijks en twee keer zo veel als tien jaar geleden', citeert Foodlog-reporter Huib Stam de Commissie. En dat heeft repercussies op de gezondheid van de jongeren, maateregelen van supermarkten en voedselproducenten ten spijt. 'Tien jaar Europese bescherming van kinderen tegen eet- en drinkmarketing leverde weinig op', is de conclusie. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Foodlog | beeld: Elina Fairytale / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing