Dutch Weed Burger werkt samen met Henk en Morrison Schiffmacher
- Food-en-retail
- 29 jun 2022 @ 08:22
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 jun 2022 @ 08:22
- Michiel van Zaane
Het plant-based merk Dutch Weed Burger, met zeewier als belangrijkste ingrediënt, werkt samen met Henk en Morrison Schiffmacher. Zij ontwierpen verschillende designs voor het merk, waarvan er een op de arm van oprichter Mark Kulsdom is getatoeëerd. Ook start de campagne ‘voor weed durft’: win een tattoo gezet door Morrison Schiffmacher.
Henk en Morrison Schiffmacher runnen samen een shop aan de Ceintuurbaan in Amsterdam. Henk, inmiddels 70 jaar oud, draagt het stokje steeds verder over aan zijn dochter Morrison, die inmiddels ook als volleerd tattoo artist door het leven gaat. Die overdracht aan de volgende generatie is waar ook Kulsdom zich met zijn plant-based merk Dutch Weed Burger mee bezig houdt. Zijn intentie om de teloorgang van de biodiversiteit, de gezondheid van de planeet en het leed van de dieren tegen te gaan, komt vanuit een diepere plek: ‘De georganiseerde samenleving zoals wij die kennen wordt bedreigd, door diezelfde organisatie gek genoeg. De vleesindustrie is de spin in het web van dit gevaar. Verandering van deze industrie is cruciaal voor de toekomst van onze planeet.’ De Schiffmachers sluiten zich bij deze visie aan. Ook zij vinden dat er verandering moet komen. Ter ere van het tienjarige jubileum van Dutch Weed Burger sluiten beide partijen een samenwerking voor een boost van de plant-based movement.
Zeelieden
Henk Schiffmacher en dochter Morrison maakten meerdere designs voor Dutch Weed Burger met de zee als inspiratie. Een terugkomend thema bij het merk en een match met het vakgebied van de Schiffmachers; zeelieden waren in de 18e eeuw immers de tattoo-pioniers. Geen wonder dat er tijdens de eerste ontmoeting al snel een kladje van een burger met een groot zeilschip en het logo van Dutch Weed Burger op papier stond. ‘We werken al langer met het zee-thema, omdat zeewier een van onze belangrijkste ingrediënten is. Dit zorgt voor een unieke umami smaak en zit ook nog eens bomvol met goede voedingsstoffen zoals mineralen en eiwitten’ vertelt Kulsdom. ‘Daarbij is de sailor tattoo een klassieker. Wist je dat je vroeger je tatoeages moest verdienen? Zwaluwen stonden voor 5000 zeemijlen afgelegd, een anker stond voor het feit dat je de Atlantische oceaan over was gevaren en een zeilschip als je Kaap Hoorn was rondgevaren. Een schip in combinatie met onze signature Weedburger, dat leek me een geweldig symbool om dit 10-jarige avontuur mee te prijzen.’
‘Voor weed durft’
De ontwerpen van de Schiffmachers komen op verschillende manieren terug bij Dutch Weed Burger. Eén daarvan werd door Henk op dinsdag 28 juni op de arm van oprichter Kulsdom getatoeëerd om zijn missie te vereeuwigen: het op de schop gooien van het traditionele voedingspatroon en de bijbehorende industrie.
Alle producten van Dutch Weed Burger bevatten een maand lang een QR-code waarmee consumenten kans kunnen maken op een tattoo naar keuze die wordt gezet door Morrison. ‘Voor weed durft’ natuurlijk.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing