Lush wil lokale regeneratieve initiatieven ondersteunen

Lush wil lokale regeneratieve initiatieven ondersteunen
  • Food-en-retail
  • 2 jun 2022 @ 10:00
  • 28594 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Regeneratief is meer dan duurzaam en ook gericht op herstel. Het Lush Regenerative Fund is er voor kleinere, lokale initiatieven die werken aan ecologische of sociale projecten in Nederland waarbij regeneratieve werkwijzen centraal staan. Aanvragen kunnen ingediend worden tot en met 30 juni 2022.

Het Lush Regenerative Fund (Lush Re:Fund) wordt gefinancierd door het geld dat wordt opgehaald met de verkoop van de Lush-draagtassen. Het fonds is in 2018 opgericht met als doel om verder dan enkel duurzaamheid te gaan en te focussen op regeneratie.

Waar het bij duurzaamheid vooral gaat om negatieve impact te verkleinen, focust regeneratie op het creëren van positieve impact.

Ruby van Hoorn, woordvoerder Lush: ‘Als bedrijf, als samenleving en als mens moeten wij, mensen, onze denkwijze veranderen. We zijn niet alleen onlosmakelijk verbonden, maar ook onderdeel van de natuurlijke omgevingen en gemeenschappen waarin we leven. Het is essentieel dat we hiermee samenwerken om waarde te creëren. Waarde die niet alleen leven in stand houdt, maar juist creëert en verrijkt. Daarom geloven wij in regeneratie, meer dan in duurzaamheid. Door te investeren in ingrediënten, organisaties en projecten zoals Re:Fund hopen we bij te dragen aan deze verschuiving in denkwijze.’

Wie zoeken we?
Het Lush-fonds richt zich op kleinere, lokale initiatieven die praktisch werken aan regeneratieve methoden binnen zowel sociale als ecologische projecten in Nederland. De drie ethische principes die centraal staan bij permacultuur worden ook hier gehanteerd: zorg voor de aarde, zorg voor de mens en eerlijk delen. Van Hoorn: ‘Daarnaast hebben wij een vierde principe toegevoegd: zorg voor dieren. Aanmeldingen dienen aan te geven hoe hun initiatief of project raakt aan een of meerdere van deze principes.’

Aanmelden
Aanmelden is mogelijk tot en met donderdag 30 juni 2022 door het invullen van een online aanmeldformulier. Mocht dit formulier niet goed toegankelijk zijn voor je, neem dan contact op met de Giving & Impact Coordinator via maria@lush.nl om te bespreken hoe je op een andere manier je project kunt aanmelden.
Alle aanmeldingen worden vanaf 1 juli 2022 behandeld door het Re:Fund-panel. Er zal vervolgens een shortlist van projecten gemaakt. Uiterlijk eind augustus 2022 worden de begunstigden bekend gemaakt.
Van Hoorn: ‘We verstrekken in deze ronde in principe donaties van tussen de € 500 en € 5.000. Mocht je een hogere donatie nodig hebben, dan kun je dit in de aanvraag aangeven. Bij twijfel over het indienen van een aanvraag voor een hoger bedrag, of voor andere vragen over deze call of het aanmeldformulier kan contact opgenomen worden met de Giving & Impact Coördinator via maria@lush.nl.

Foto met dank aan Lush.

OVER LUSH
Lush bedenkt, produceert en verkoopt verse, handgemaakte cosmetica. Lush noemt zichzelf ‘een campagnevoerend cosmeticabedrijf met een passie voor directe, doelgerichte acties.’ Lush gebruikt zijn winkels in 28 landen over de hele wereld als een platform om minder bekende sociale en milieukwesties onder de aandacht te brengen. Sinds 2001 heeft Lush zich gevestigd in Nederland. Lush heeft negen winkels en een online shop.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken