The Good Wine verandert wijn in water
- Food-en-retail
- 24 jun 2022 @ 08:16
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 24 jun 2022 @ 08:16
- Nanny Kuilboer
The Good Wine is niet alleen biologisch en vegan, maar voor elke verkochte fles wordt er 750 liter schoon drinkwater gedoneerd.
The Good Wine is een nieuw biologisch en vegan Nederlands wijnlabel dat per verkochte fles 750 liter schoon drinkwater gedoneerd aan gemeenschappen in Afrika. Om dit te realiseren heeft het jonge wijnmerk de handen ineengeslagen met de Made Blue Foundation. De eerste twee smaken zijn de Cheeky Sauvignon en Cheerful Merlot.
The Good Wine werkt samen met wijnmaker Robert Eden
De wijn van The Good Wine is tot stand gekomen in samenwerking met biologische wijnmaker Robert Eden. Hij is de eerste B Corp-gecertificeerde wijnmaker in Europa en behoort tot de top-5 meest milieuvriendelijke wijnboeren ter wereld. Eden heeft voor The Good Wine de selectie gemaakt vanuit zijn goede netwerk van biologische wijnboeren.
Wouter Kohlmann van The Good Wine: ‘De keuze voor Robert Eden was snel gemaakt. Zijn werkwijze zonder kunstmatige inmenging en met respect voor de natuur past helemaal in onze visie. We zullen altijd met de beste en meest verantwoorde wijnboeren blijven samenwerken.’
750 liter schoon drinkwater bespaart ook tenminste 5 kilo CO2
Elke verkochte fles zorgt voor 750 liter schoon drinkwater in ontwikkelingslanden. Machiel van Dooren, medeoprichter van Made Blue Foundation: ‘Dat klinkt niet alleen indrukwekkend, dat is het ook. Het is bijvoorbeeld toereikend om een gezin in een ontwikkelingsland een week lang te voorzien van toegang tot voldoende water en hygiëne. En omdat vervuild oppervlaktewater niet meer hoeft te worden gekookt boven open vuur, zorgt 750 liter schoon drinkwater ook voor een besparing van tenminste 5 kilo CO2. Goed dus voor mens en milieu!’
De wijn kost € 8,99 voor 750 ml en is te koop via de The Good Wine-webshop en bij Wexxs Wijnen in Blaricum.
Over de oprichters
Wouter Kohlmann (29) en Nick de Wild (29) zijn, samen met de makers van wc-papier-merk The Good Roll, de oprichters van The Good Wine. Als middelbarescholieren pakten ze samen bij de plaatselijke wijnwinkel kerstpakketten in. Hier speelden de twee vrienden al met de gedachte om ooit zelf een eigen wijnlabel te starten. Inmiddels, 13 jaar later, is het zover: The Good Wine is gelanceerd! Werken aan een product waar de gezamenlijk passie ligt - in combinatie met iets goeds doen voor een betere wereld - is waar de twee vrienden het meest gelukkig van worden. Het doel van Wouter en Nick is om met hun nieuw gelanceerde label heel veel impact te gaan maken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing