Tweede kans Decathlon producten nu ook online

Tweede kans Decathlon producten nu ook online
  • Food-en-retail
  • 12 jul 2022 @ 09:10
  • 13232 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Decathlon start met het online aanbieden van zogenoemde Tweede Kans producten. Producten die niet meer als nieuw verkocht kunnen worden, krijgen in dit project een tweede leven. Klanten kunnen deze producten vervolgens kopen, inclusief korting en garantie.

Het Tweede Kans project bestond al een jaar in de Decathlon-winkels en wordt vanaf juli uitgebreid op Decathlon’s eigen website.

Tweede Kans producten zijn producten die nog in goede staat verkeren, maar wel gebruikssporen bevatten. Bijvoorbeeld omdat de verpakking mist of omdat het product beschadigd is geraakt tijdens het gebruik. Hierdoor kan Decathlon deze niet meer als nieuw verkopen. Tweede Kans producten worden met een korting op de nieuwprijs verkocht.

Decathlon’s missie is om sport toegankelijk te maken, op een duurzame manier. Decathlon is zich bewust van haar ecologische footprint: 81% van de emissies is afkomstig van de producten.

Daarom wil Decathlon juist hier inzetten op verduurzaming. Daarnaast geeft 65% van de klanten aan dat ze geïnteresseerd te zijn in het kopen van tweedehands producten. Op deze manier voldoet het Tweede Kans project aan zowel de missie van Decathlon als de behoeften van hun klanten.

In de beginfase zal het aanbod van Decathlon’s eigen merken bestaan uit fietsen en fitnessapparaten. Om een zo breed mogelijk aanbod van Tweede Kans producten aan te bieden aan de klanten werkt Decathlon sinds kort al met partners die online Tweede Kans artikelen verkopen.

 Decathlon’s Tweede Kans producten zijn in de winkels te herkennen aan een speciaal “Tweede Kans-kaartje“. Sommige winkels hebben daarnaast een speciale zone hiervoor ingericht. In de winkels worden Tweede Kans producten sinds een jaar aangeboden, maar vanaf heden is het aanbod flink uitgebreid door deze producten ook online te verkopen. Online zijn de Tweede Kans producten te herkennen aan het "Tweede Kans" etiket. Het volledige aanbod is te vinden in de online Tweede Kans-winkel van Decathlon.

Producten die in aanmerking komen voor Tweede Kans, zijn veelal producten die geretourneerd zijn door klanten die dit product eerder kochten. Daarnaast kunnen Tweede Kans producten ook beschadigd zijn tijdens het transport of in het magazijn. Klanten die een Tweede Kans product hebben gekocht, maar ondanks het zorgvuldige proces niet tevreden zijn over het product, mogen het product gratis retourneren binnen 30 dagen na aanschaf. Daarnaast biedt Decathlon op alle Tweede Kans artikelen een minimale garantie van 1 jaar.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken