WhistlePig: nieuwe whiskey zónder eeuwenlange traditie

WhistlePig: nieuwe whiskey zónder eeuwenlange traditie
  • Food-en-retail
  • 6 jul 2022 @ 08:24
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met een tasting en een boottocht is WhistlePig, een jong Amerikaans whiskeymerk, in Nederland geïntroduceerd. Behalve de smaak van deze uit rogge gemaakte whisky is er nog een andere bijzonderheid: aan het roer staan twee vrouwen, een zeldzaamheid in de door mannen gedomineerde whiskeywereld.

In de door Gardeners ontwikkelde campagne die de introductie ondersteunt, wordt de nadruk gelegd op het feit dat deze whiskey geen eeuwenlange familietraditie heeft. ‘Daardoor dromen ze groots, handelen ze stoutmoedig en nemen ze risico's. Zo experimenteren ze continu met nieuwe recepten en smaakcombinaties om de beste whiskeys van dit soort te maken. Bovendien geloven ze dat het maken en drinken van goede whiskey altijd leuk moet zijn, en nooit formeel’ zegt het persbericht.
Head of Whiskey Development van WhistlePig Liz Rhoades voegt toe: ‘We zijn er trots op dat we voortbouwen op nul generaties familietraditie. Daardoor kunnen we veel testen en komen we tot bijzondere, nieuwe smaakcombinaties. Waar traditionele whiskeymerken vastzitten aan een smaakpalet dat soms al honderden jaren eerder is bedacht, kunnen wij experimenteren en dat komt de smaak ten goede.’

WhistlePig is in 2007 mede opgericht door de in de VS wonende Nederlander Wilco Faessen. Voor de bestuursvoorzitter is het dan ook logisch om via Nederland de Europese markt te betreden. Faessen: ‘Mijn liefde voor whiskey’s is ontstaan in de tijd dat ik in Maastricht studeerde. Toen we bij WhistlePig besloten om uit te breiden naar Europa, was het voor mij dan ook vanzelfsprekend om in Nederland te beginnen. Vijftien jaar na de oprichting van WhistlePig voelt het voor mij een beetje als thuiskomen. Ik kijk er erg naar uit om ons product de komende jaren in de plaats waar ik ben opgegroeid te introduceren.’

Hoofdfoto: Emily Harrison, head distiller (links) en Meghan Ireland, whiskey blender.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken