[De zomer van] Roelijne Peters: 'Een stem zegt veel over een persoon en maakt het direct persoonlijker'

[De zomer van] Roelijne Peters: 'Een stem zegt veel over een persoon en maakt het direct persoonlijker'
  • Food-en-retail
  • 24 aug 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Roelijne Peters is Senior Marketing Manager Europe & UK bij Meetic-Group, waar datingplatform Lexa een onderdeel van is. Met al twee vakanties ‘in the pocket’, is zij een uiterst geschikte kandidaat voor onze rubriek ‘De zomer van’.

Waar ging de reis naartoe deze zomer?
Deze zomer heb ik al van twee vakanties mogen genieten. De eerste was aan de Côte d'Azur waar ik heb genoten van de zon en de vele lekkernijen. Bijna aansluitend ben ik afgereisd naar Zweden voor een meer avontuurlijke vakantie. Zweden is een van de mooiste vakantielanden in de zomer, aangename temperatuur en prachtige natuur.

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor jullie verlopen?
Het begin van het jaar is het piekmoment bij Meetic, moederorganisatie waar onder meer datingsite Lexa onder valt. Singles hebben na de decembermaand goede voornemens en staan ervoor open om een serieuze liefde te vinden. 89% van de Nederlandse singles is klaar om een écht liefdesverhaal te beleven en daar spelen wij op in met de nieuwe merkcampagne Serious Dating, Crazy Love die Europees is uitgerold. De campagne voegt hiermee een tweede laag toe aan de eerdere campagnes, door naast de zoektocht naar iets authentieks ook de blijvende spanning en sensatie van een relatie centraal te zetten. Dat hebben we ook teruggezien in de resultaten. Op Love Sunday in 2022, de dag in het jaar waarop de meeste berichten worden gestuurd via het Lexa-platform, werden er 65% meer berichten verstuurd en ontvangen ten opzichte van eerdere jaren. Valentijn is natuurlijk ook een mooi moment om singles te motiveren om te gaan daten. Op de dag van de liefde hebben wij singles uitgenodigd voor een groot online speeddating-event! Via de Lara Live Date, Lexa’s virtuele datingcoach, werden singles op een laagdrempelige manier in contact gebracht met andere singles die, net als zij, op zoek zijn naar die ene match.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
We hebben niet stilgezeten en hebben, in het verlengde van de huidige merkcampagne, een succeskoppel-activatie gestart. Zeven Lexa-koppels zijn vanuit Europa naar Parijs afgereisd om hun verhaal met ons te delen. Het waren erg gezellige en geslaagde opnamedagen, en er is zelfs een aanzoek gedaan bij het Nederlandse koppel! Suzanne heeft de stoute schoenen aangetrokken en Maarten ten huwelijk gevraagd. De gemaakte content rollen we digitaal uit inclusief DOOH en is vanaf deze maand te zien op bijna elk groot treinstation in Frankrijk.

Wat zit er in het vat voor het tweede halfjaar?
Voor Lexa hebben wij een samenwerking op de planning staan met een van de meest gelezen magazines in Nederland. Hierbij geven we een kijkje achter de schermen bij Lexa door te vertellen hoe we Lara hebben opgezet, hoe we omgaan met veiligheid en enkele datingtips om je profiel te verbeteren. Tevens werken we aan een aantal podcastseries over online daten. Maar bovenal hopen we natuurlijk veel singles bij elkaar te brengen en hen te inspireren ‘Crazy Love’ te ervaren. Daarnaast hebben we nog vele plannen, maar die houden we nog even geheim, dus houd ons in de gaten!

Wat is het laatste nieuws?
We zijn volop bezig met innoveren op het platform. Zo hebben we in 2021 chatbot Lara een update gegeven en geeft ze singles niet alleen advies, maar helpt ze ook Lexa veilig te houden. Recent is er een mogelijkheid voor voice toegevoegd aan de Lexa-applicatie. Hierbij kun je audio-prompts toevoegen aan het profiel. Een stem zegt veel over een persoon en maakt het direct persoonlijker. Om het nog leuker te maken hebben we Hello Love toegevoegd. Singles kunnen een game spelen tijdens het ontdekken van de dagelijkse selectieprofielen. Er worden twee gezichten getoond en maar één stem. Het is dan de kunst om te raden bij wie de stem hoort.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken