Eind 2022 uitsluitend in Nederland geteelde paddenstoelen bij Albert Heijn
- Food-en-retail
- 9 aug 2022 @ 15:20
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 aug 2022 @ 15:20
- Sjaak Hoogkamer
Albert Heijn werkt samen in het Beter voor Natuur & Boer-programma, ook voor wat betreft de paddenstoelen. Eind van dit jaar komen alle paddenstoelen bij Albert Heijn uit Nederland.
Albert Heijn heeft langdurige samenwerkingen met ruim 360 vaste groente- en fruittelers, waarvan 14 paddenstoelentelers. Samen investeren ze in smaak, kwaliteit, innovatie, klimaat en biodiversiteit, vaak al generaties lang. De langdurige samenwerking staat centraal, naast afnamegarantie, een gezond verdienmodel en compensatie voor duurzaamheidsinitiatieven. Dit laatste volgens de retailer ‘om telers te laten investeren in een duurzame bedrijfsvoering met zorg voor een beter klimaat, biodiversiteit en de allerbeste kwaliteit en smaak.’
De paddenstoelentelers binnen het Beter voor Natuur & Boer-programma houden zich bezig met duurzame bedrijfsvoering waarbij de nadruk ligt op verbetering van de biodiversiteit en bodem. Ze gebruiken groene stroom, gebruiken 100% LED-verlichting in de bedrijfspanden, frequentieregelaars op ventilatoren en pompen en alle leidingen zijn geïsoleerd. Voor de teler betekent deelname aan het Beter voor-programma een langdurig gezond verdienmodel in elk seizoen, nu en in de toekomst.
De ontwikkeling van verschillende Beter voor Natuur & Boer-programma’s geeft volgens Albert Heijn ‘een mooie basis om in 2022 nog veel meer lekkere en duurzamere producten te kunnen aanbieden en nog meer paddenstoelen van Nederlandse bodem op te kunnen nemen in het assortiment.’ Zo zullen shiitake paddenstoelen eind 2022 ook onder het Beter voor-programma vallen. Zo komen alle paddenstoelen het hele jaar van Nederlandse bodem bij Albert Heijn.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing