Eind 2022 uitsluitend in Nederland geteelde paddenstoelen bij Albert Heijn

Eind 2022 uitsluitend in Nederland geteelde paddenstoelen bij Albert Heijn
  • Food-en-retail
  • 9 aug 2022 @ 15:20
  • 12750 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Albert Heijn werkt samen in het Beter voor Natuur & Boer-programma, ook voor wat betreft de paddenstoelen. Eind van dit jaar komen alle paddenstoelen bij Albert Heijn uit Nederland.

Albert Heijn heeft langdurige samenwerkingen met ruim 360 vaste groente- en fruittelers, waarvan 14 paddenstoelentelers. Samen investeren ze in smaak, kwaliteit, innovatie, klimaat en biodiversiteit, vaak al generaties lang. De langdurige samenwerking staat centraal, naast afnamegarantie, een gezond verdienmodel en compensatie voor duurzaamheidsinitiatieven. Dit laatste volgens de retailer ‘om telers te laten investeren in een duurzame bedrijfsvoering met zorg voor een beter klimaat, biodiversiteit en de allerbeste kwaliteit en smaak.’ 

De paddenstoelentelers binnen het Beter voor Natuur & Boer-programma houden zich bezig met duurzame bedrijfsvoering waarbij de nadruk ligt op verbetering van de biodiversiteit en bodem. Ze gebruiken groene stroom, gebruiken 100% LED-verlichting in de bedrijfspanden, frequentieregelaars op ventilatoren en pompen en alle leidingen zijn geïsoleerd. Voor de teler betekent deelname aan het Beter voor-programma een langdurig gezond verdienmodel in elk seizoen, nu en in de toekomst.  

De ontwikkeling van verschillende Beter voor Natuur & Boer-programma’s geeft volgens Albert Heijn ‘een mooie basis om in 2022 nog veel meer lekkere en duurzamere producten te kunnen aanbieden en nog meer paddenstoelen van Nederlandse bodem op te kunnen nemen in het assortiment.’ Zo zullen shiitake paddenstoelen eind 2022 ook onder het Beter voor-programma vallen.  Zo komen alle paddenstoelen het hele jaar van Nederlandse bodem bij Albert Heijn.

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken