Met deelname aan Pride wil EasyToys nadruk leggen op nieuwe generatie
- Food-en-retail
- 4 aug 2022 @ 11:11
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijRetail
- 4 aug 2022 @ 11:11
- Nanny Kuilboer
Ook de markt voor erotische producten wordt steeds inclusiever, aldus EasyToys. Megan Smit, productspecialist bij EasyToys: ‘Nu het assortiment van marktleider EasyToys met onder meer seksspeeltjes voor transgender en intersekse personen wordt uitgebreid, is er écht voor ieder wat wils.’
De erotische webshop wil dit onder de aandacht brengen ter gelegenheid van Pride Amsterdam 2022. EasyToys is dit jaar voor het eerst vertegenwoordigd met een eigen boot tijdens de traditionele grachtenparade.
‘Een goed seksleven voor iedereen’
Het thema van aankomende Pride Amsterdam - My gender, my pride - heeft ook een sterke betrekking tot transgender, intersekse en queer personen, vertelt Fayaaz Joemmanbaks, onderzoeker bij Rutgers expertisecentrum seksualiteit. Joemmanbaks ziet dat de aandacht in media en maatschappij de laatste jaren is verschoven. Aanvankelijk lag de focus op gays en bi’s, tegenwoordig zijn daar ook transgender, queer en intersekse personen bij gekomen. ‘De markten gaan daarin mee. Dat is mooi, want er valt nog een wereld te winnen.’ Voor acceptatie en vooral ook zelfacceptatie helpt het volgens Joemmanbaks enorm als de maatschappij eenzijdige, binaire normen rond genderidentiteit loslaat.
Smit: ‘EasyToys pleit al vele jaren voor een goed seksleven voor iedereen, ongeacht gender of seksuele geaardheid en wij zien daarin een voortrekkersrol weggelegd voor onszelf. Je ziet de seksspeeltjes de afgelopen jaren genderneutraler worden - sextoys zijn niet langer een kopie van een geslachtsdeel - en er verschijnen producten voor elke partner, elke samenstelling en elke vorm van stimulatie. Seksspeeltjes kunnen een belangrijke rol spelen bij zelfacceptatie in termen van seksualiteitsbeleving en ik zie met plezier dat mensen bij ons steeds specifiekere wensen durven aan te geven, waardoor wij ook beter in staat zijn om voor iedereen een passend product te ontwikkelen.’
Transvrouwen en transmannen
Steeds meer merken, ook die van EasyToys, ontwikkelen diversere toys. Volgens Smit kijken steeds meer fabrikanten naar de doelgroep van transgender personen. ‘Daar wordt veel research naar gedaan. Onder transvrouwen die in transitie zijn en een geslachtsveranderingsoperatie hebben gehad, is bijvoorbeeld grote behoefte aan een ander soort dilatorset. Dat is een set van dildo’s van verschillende lengtes en diktes die transvrouwen na hun operatie mee naar huis krijgen om hun vagina te laten wennen aan penetratie. De set die vanuit het ziekenhuis wordt meegegeven bestaat dikwijls uit stalen producten met een nogal medische uitstraling die niet heel aangenaam zijn in het gebruik, laat staan erg opwindend. Wij zijn druk bezig om te kijken hoe we deze en andere producten aantrekkelijker kunnen maken. Het is wel zo fijn dat je ook gewoon zín hebt om zo’n set te gebruiken en dat het niet alleen een noodzaak is.’ Voor transmannen worden steeds meer speciale masturbatiespeeltjes ontwikkeld, vertelt Smit. ‘Het standaardformaat is vaak nog te groot, een kleiner of opener ontwerp sluit veel beter bij deze doelgroep aan.’
Over EDC Retail en EasyToys
EasyToys is onderdeel van EDC Retail, Europees marktleider op het gebied van erotische producten. Met meer dan 100.000 bezoekers per dag en een aanbod van meer dan 14.000 erotische artikelen is EasyToys.nl de grootste webshop van de Benelux. De erotiekgigant is bezig met een Europese uitrol en is inmiddels in zeven verschillende landen te vinden. Met een team van specialisten adviseert en informeert de webshop hun klanten via hun blog EasyToys Magazine en EasyToys TV. De missie luidt: een plezierig seksleven voor iedereen.
EDC Retail werd in 2007 door Eric Idema opgericht, en maakt sinds 2020 deel uit van de EQOM Group, voortgekomen uit het samengegaan van EDC en groothandelaar Eropartner Distribution. Onder aanvoering van CEO Idema wil EQOM wereldspeler worden en de ruim 100 miljoen euro omzet van 2020 uitbouwen naar 500 miljoen euro in 2025. Bron: EasyToys.
Photo by Martin Woortman on Unsplash.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing