Albert Heijn toont volgende stap in 'gemakkelijk, vers en gezond eten'

Albert Heijn toont volgende stap in 'gemakkelijk, vers en gezond eten'
  • Food-en-retail
  • 20 sep 2022 @ 12:03
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodTrends

In de verbouwde en vandaag geopende Albert Heijn aan het Hoefbladplein in Pijnacker staat het nieuwste winkelconcept van de retailer: 'gemakkelijk, gezond en vers eten' centraal.

Meteen bij binnenkomst stappen klanten in de wereld van verspakketten en verse maaltijden. De vraag: ‘wat eten we vandaag?’ wordt zo razendsnel beantwoord. De winkel heeft bovendien de primeur met het eerste watertappunt en klanten kunnen er gemakkelijk alles vinden wat ze zoeken met een nieuwe functie in de AH-app: ‘vind mijn product’. Bekijk hier de uitleg op video.

Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: 'We zijn volop in beweging met ons nieuwe winkelconcept. In deze winkel bieden we onze klanten nog meer vers en gemak. Voordelig, gevarieerd en gezonder eten staan hierbij centraal. We zetten hiermee weer verdere stappen om samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen.' 

Meer gemak, inspiratie en voordelig boodschappen doen
Bij binnenkomst van de winkel worden klanten naar eigen zeggen 'verrast door een wereld vol gemak. Van een nieuw eiland met verspakketten en gesneden groenten tot sushi; zij vinden er alles om in een handomdraai een verse en gevarieerde maaltijd op tafel te zetten. Denk aan een Indiaas ovengerecht met pompoen en appel of gnocchi. Het is voor het eerst dat Albert Heijn klanten meteen aan het begin van de winkel zoveel inspiratie biedt voor de avondmaaltijd. Deze vernieuwingen worden na de introductie in Pijnacker gefaseerd uitgerold in alle Albert Heijn winkels in Nederland. Ook in Pijnacker kunnen klanten voordelig hun boodschappen doen met meer dan 1500 Prijsfavorieten, dit zijn eigen merkproducten van topkwaliteit die altijd voordelig zijn geprijsd. Gemakkelijk ook in de winkel te herkennen aan het blauwe duimpje.' 

Nooit meer zoeken naar een product 
Iedereen herkent het wel: soms is het even zoeken naar een product in de winkel. 'Amandelschaafsel, mierikswortel, waar ligt het ook alweer? In de vernieuwde winkel in Pijnacker vinden klanten binnen no time alles wat ze zoeken met de nieuwe functie in de AH-app ‘Vind mijn product', een makkelijke en snelle manier om een product in de winkel op te snorren. Het werkt heel eenvoudig: in de AH-app zoek je het product, je klikt op Toon op winkelkaart en je wordt naar het product geleid.'

Focus op lokaal: Streeckgenoten in de spotlights
Fans van Streeckgenoten, het assortiment regionale specialiteiten van Albert Heijn, kunnen hun hart ophalen in de vernieuwde winkel. Daar liggen maar liefst meer dan vijftig Streeckgenoten overzichtelijk bij elkaar op één plek. Van Zuid-Hollandse biologische achterham van Biologisch Vleesch Atelier tot Geitenkaas van Piet den Hertog. Dit speciale assortiment wordt binnenkort ook in andere Albert Heijn winkels verder uitgerold. Een ander pronkstuk in de winkel is de borrelwereld. Die is uitgebreid met lekkere hapjes vanuit alle windstreken, om te delen tijdens de borrel of als avondmaaltijd. Denk aan labneh, falafelbites en een panpizza met vega beef. Naast Pijnacker is dit shared dining concept vanaf vandaag ook in 100 andere Albert Heijn winkels te vinden.   

Zelf brood snijden en gebak bestellen
In de winkel in Pijnacker zien klanten een overweldigende presentatie van verse broden, waarvan een deel van lokaal graan en biologisch, die ze zelf kunnen snijden. Zo blijft het brood langer vers. Ook nieuw is de bestelservice voor gebak: klanten kunnen vers gebak, eventueel gepersonaliseerd, online bestellen en afhalen in de winkel.  

Pakketkluizen 
Bij de pakketkluizen in de winkel kunnen klanten hun online bestelde pakket ophalen of retourneren wanneer het hen uitkomt, zonder in de rij te hoeven staan. Hiermee krijgen zij meer flexibiliteit hun tijd in te richten zoals zij dat willen. Eind dit jaar zijn er 400 winkels met pakketkluizen, meldt AH. 

Serviceplein
In deze winkel wordt een nieuwe indeling van het service- en betaalgebied getest. Hierin wordt zo veel mogelijk ruimte gegeven aan nieuw assortiment in de winkel, met veel digitale ondersteuning voor snelheid en gemak voor klanten. Zelfservice met hulp op het juiste moment, zoals bij zelfscan, de cashrecycler en voor bijvoorbeeld loterijen en tickets, scheermesjes en batterijen. Albert Heijn Pijnacker Hoefbladplein is van maandag tot zaterdag geopend van 8:00 tot 22:00 uur, op zondag van 9:00 tot 21.00 uur, meldt de retailer nog voor marketeers die een kijkje willen gaan nemen. 
(PvWK)

foto boven: Compact serviceplein met zelfscankassa's en een bandkassa


beelden uit de nieuwe winkel in Pijnacker (bron: AH)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken