Chateau Amsterdam opent nieuwe urban winery

Chateau Amsterdam opent nieuwe urban winery
  • Food-en-retail
  • 8 sep 2022 @ 08:38
  • 13527 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

In de loop van september 2022 hoopt wijnmerk Chateau Amsterdam een nieuw 'wijnkasteel' in Amsterdam-Noord te openen van 3000 m2. Dit biedt dan onderdak aan een nieuw restaurant met open keuken, een grote bar met proeflokaal, een terras, wijnwinkel en de wijnproductieruimte.

De urban winery is in 2017 opgericht en maakt wijn van druiven uit heel Europa in het bruisend hart van Amsterdam. Het wijnmerk heeft grote ambities, die ze door het succes en de stijgende populariteit van hun wijnen willen verwezenlijken. Het is tijd om op te schalen en te verhuizen naar een grotere ruimte, waar plaats is voor meer druiven, een grotere eigen productie, een nieuw proeflokaal en eigen restaurant.

Iedereen is betrokken
Chateau Amsterdam heeft die locatie gevonden op de Johan van Hasseltweg 51, op nog geen 300 meter van hun huidige Chateau. Iedereen is hier volgens de betrokkenen drukdoende om het oude vleesverwerkingspand om te bouwen tot een paradijs voor wijnliefhebbers. En zoals vaker bij Chateau, kiezen ze hiervoor niet het gebaande pad.

'Wij werken samen met getalenteerde, creatieve geesten uit ons netwerk om onze droom te verwezenlijken; het zijn stuk voor stuk artiesten, die er duizend procent voor gaan en daardoor bruist het van alle kanten. Van een meesterlijke chef die van mening is dat het om de producten gaat en niet om het koken, tot een industrieel vormgever als aannemer en iemand uit de Parijse modewereld als winkelmanager. Dit maakt Chateau, Chateau', aldus Tom Veugen, medeoprichter Chateau Amsterdam.

Restaurant Chateau Amsterdam
Restaurant Chateau Amsterdam wordt een nieuwe toevoeging aan het bedrijf. Op de Italiaanse kaart staan veel groenten en seizoensproducten. Denk aan gegrilde radicchio met stracciatella, pappardelle met langzaam gegaarde ossenstaart & saffraanboter en cannoli met ricotta. Het restaurant krijgt een industriële, maar huiselijke uitstraling en biedt plaats aan 120 gasten.

Wijnmerk Chateau Amsterdam
Alles zal op de nieuwe locatie natuurlijk draaien om de wijnen van Chateau Amsterdam en om de verbinding tussen de urban winery en haar bezoekers. De nieuwe locatie biedt ruimte om op te schalen van jaarlijks 35.000 liter eigen productie naar 150.000 liter in 2023. Vanuit het proeflokaal zijn de 52 stalen tanks, 4 betonnen tanks en 25 eikenhouten vaten (Frans en Oostenrijks) zichtbaar. Tussen augustus en november arriveren de druiven van de nieuwe oogst, die direct op deze locatie zullen worden omgetoverd tot wijn, in het gezelschap van de bezoeker.

Remy Harrewijn, oprichter: 'We werken samen met boeren uit heel Europa en brengen de meest uiteenlopende druivenrassen, landen en stijlen samen onder één dak. Dit stelt ons in staat om op neutraal terrein te experimenteren met originele smaken en ervaringen, en door dit midden in Amsterdam te doen, hebben we de kans om de consument te verbinden met de wondere wereld van wijn. Wijn heeft de kracht om mensen te verbinden en met het nieuwe Chateau hopen we precies dat te kunnen gaan doen.'
Meer info staat hier.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken