Hans Geels (Dille & Kamille): ‘Retailers doe mee met Green Friday'

Hans Geels (Dille & Kamille): ‘Retailers doe mee met Green Friday'
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2022 @ 10:34
  • 12326 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailWinkelen

Familiebedrijf Dille & Kamille start een nieuw Green Friday initiatief en roept andere retailers op om ook om mee te doen. Het bedrijf riep Green Friday in in het leven als tegenreactie op Black Friday. Dit jaar pakt Dille & Kamille het groots aan.

Op vrijdag 25 november 2022, wereldwijd de dag van Black Friday, sluit het familiebedrijf alle winkels in Nederland, België en Duitsland én de webwinkel. Om nog meer impact te maken, roept Dille & Kamille andere retailers op om hetzelfde te doen. 

Extra aandacht voor de natuur
Hans Geels, directeur/bestuurder van D&K: 'Op de dag dat consumenten wereldwijd worden aangespoord tot kopen door middel van kortingen en acties wil Dille & Kamille juist extra aandacht vragen voor de natuur. Om een concreet tegengeluid te laten horen, sluit het bedrijf op vrijdag 25 november alle winkels én de webwinkel. Op deze dag doen de medewerkers van Dille & Kamille vrijwilligerswerk. Ook de klanten van Dille & Kamille worden geïnspireerd om op Green Friday de natuur een handje te helpen in plaats van te gaan winkelen.'

Impact Green Friday
In 2018 is Dille & Kamille samen met Trees for All gestart met Green Friday omdat geluk voor het bedrijf niet in korting zit, maar in iets goeds doen voor de natuur. Sindsdien zijn veel retailers gevolgd in het vervangen van Black Friday door Green Friday. Door op 25 november 2022 alle (web)winkels te sluiten, gaat Dille & Kamille dit jaar een stap verder. Hans Geels – Algemeen Directeur: ‘Het zou fantastisch zijn als mede-retailers hetzelfde doen en ook de deuren gesloten houden. Op deze manier zal de impact van Green Friday, om minder en/of bewust te consumeren, nog groter zijn.’
Ook in andere landen zien we alternatieven tegen Black Friday opkomen, zoals door outdoormerk Patagonia.

Dingen die ertoe doen
Dille & Kamille is in 1974 opgericht door Freek Kamerling om met ‘natuurlijke eenvoud’ een tegenreactie te bieden op de opkomende wegwerpmaatschappij. Sinds die tijd maakt Dille & Kamille keuzes die ertoe doen op het gebied van natuur en duurzaamheid. De keuze om op Green Friday alle winkels te sluiten, past bij de missie en visie van het bedrijf om bewust te leven, in harmonie met elkaar en de natuur.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken